• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Helt riktigt, Uffe! Efter att ha passerat sjön med kyrktornet kommer man till bergspasset Reschenpass, mellan orterna Nauders och Mals i den italienska provinsen Sydtyrolen, där vi stannade till vid den mycket trevliga restaurangen och rastplatsen, Heidepark. Mittemot Heidepark ligger det runda krigsmuseet med militärkyrkogård. Ser vi ner i dalen och Vinschgau upptäcker vi Europas högst belägna Benediktinerkloster, Marienberg från 1100-talet där det nu finns ett museum. Rekommenderar denna väg för Er som någon gång planerar att ta vägen ner till exv. Gardasjön från Füssen i Tyskland.
Spåret är Ditt, Uffe!
//Kjell
 
Det lär ha varit en jädrans smäll när dom red förbi och var lite sura och sprängde detta torn. Schloss Heidelberg.

(Såg bilden och kände igen den då jag varit där, men när jag nu tittar igen så ser jag att bilden är googel bar. Alltså inge större bedrift.)
 
Senast ändrad:
Nja, rätt kass när googel hittar bilden. Hoppas att detta blir lite svårare än bilden jag hade i Skandinavien tråden nyligen. Man började bygga här för enorma pengar tidigt 60 tal. Var är jag? Lite lömskt att köra upp tung husbil för brant backe utan mötesmöjlighet och utan sikt.
1.jpg
 
Ah, redan jag som har fler bilder. En liten nätt bunker med 25 000 innerdörrar. Man gissar att det kostat 15 miljarder kronor att bygga, och då fanns huvudtunneln sedan tidigare. När den nu inte används längre så nöjer man sig inte med att bara stänga huvuddörrarna. Nä man plockar ut allt (utom 200 meter till museumet) i hela tunneln, och inte nog med det man högtryckstvättar hela tunneln så den är som när man började bygga 1960. Varsågod spåret är ditt.
8.JPG10.JPG
 
Om inte DF5XG vill lägga ut en bild så öppnar jag för vem som helst. Passa nu på om där är någon som inte lagt ut bild tidigare.
 
Tillbaka
Toppen