• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ja! Naturligtvis. Man blir lite förvånad att se en tomte i Bremen i Maj. Du spårar vidare.

Nästa bild skulle ha blivit.

2015-05-26 21.25.53.jpg

Som du ser har dom målat om fasaden sedan jag var där. Tycker det passar bättre med rött.

IMG_3170.JPG

Nu till spåret, vad heter staden?

IMG_4213.JPG

Tycker mig se att Ni åkt söderut från Bremen, passerat Hannover och stannat i Hameln!?
//Kjell

Hameln är helt riktigt men det var inte samma år vi besökte dom båda städerna.

Ditt spår Kjell.

Har jag helt fel om jag drar till med Prag. I Prag har jag f.ö. blivit av med min plånbok :mad:

Inte alls fel, linden! Hoppas Du hittar Din plånbok och även lägger upp ett nytt spår.:)
Trevlig Helg!
//Kjell

Nej den hittar jag väl aldrig. Den blev nog länsad direkt efter stölden.

Var är jag nu?

IMG_0236.jpg

Jag har ingen möjlighet just nu att lägga in en bild till.
Den här stadskärnan omgärdas av en mur.

Där satt den johnssma. Visst är det Nördlingen som ligger efter romantiche strasse.

Ditt spår johnssma!

Tack.

Slott.jpg

Ett av tre eventyrslott i Bayern, husker ikke namnet på dette. Det andre hvite er Neuswanstein.

Nej, vi ska faktiskt ännu längre åt sydost. Eller snarare åt ostsydost för att vara lite mer precis. Utanför Tyskland.

Det är väl Draculas Slott, som ligger i Transsylvanien? Har säkert även ett "riktigt namn", men det kommer jag inte ihåg.

Ja, det är slottet Bran som brukar kallas för "Draculas slott", liksom ett flertal andra som t ex Poenari som är mer berättigat till titeln då det var där Vlad Ţepeş faktiskt bodde.

Ger tråden till Jappe som var mer precis.

Tillbaka
Toppen