• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

J

Jarn

Guest
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Ok, tack Sune!

Då undrar jag vilken stad vi befinner oss i här?
 

Bilagor

  • 20130904_142129.jpg
    20130904_142129.jpg
    2,7 MB · Visningar: 3

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/14

En inte att för djärv gissning är kanske Kroatien..... Okända trakter för mig, men här har jag lärt mig att Krk är ett populärt mål för med husbilar.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Han begravdes på berget, vilket var hans egen önskan. Graven ligger inte långt från klostret, där han var novis i början av 1900-talet. Det finns en minnesstod i brons utanför ärkebiskopspalatset.

07.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Tack Kenth och framför allt tack Vikipedia, eftersom jag inte besökt Cypern sedan 1964 och då var Makarios inte ens död.

Nu undrar jag om det är någon annan som är så gammal som jag och kommer ihåg El Vikingos glansdagar i början av 70-talet?

DSCN2885.JPG

Skulle visa Carola, detta stolta vackra skandinaviska landmärke..... men möttes av en ruin och blev brutalt påmind om min höga ålder.

Var står ruinen?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Nej inte San Agustin.

Landet är riktigt, men det här stället är egentligen inte så skandinaviskt, nej det är Norskt! Det lär vara den näst största koncentrationen norrmän utanför Norges gränser.

Undrar vilken som kan vara den största, men det har inte med den här bildgåtan att göra.

Det var "Norskt" redan för 45 år sedan, på El Vikingos storhetstid..... stor härlig pool, rostfria ledstänger, restaurangen med dekorationer med vikinga- och trollteman.

En fin meny, med med geniala norsk/spanska kombinationer som norska köttkaker som sköljdes ned spansk sangria, allt för 80 Pesetas! :)
 
Toppen