• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Jaha, jag trodde det skulle gå blixtsnabbt; många HBK:are har passerat där! Så här ser det ut oppanifrån:

Namnlöst-1 kopiera.jpg

Trodde jag också, svarade därför inte:D
Men det är väl gränsövergången till Spanien från Frankrike?
Eller ska det vara mer exakt?
Sist vi körde där var där snö:mad:

Det är pyramiden vid le Perthus och den ligger, som du skriver, vid gränsen mellan Frankrike och Spanien. Din tur!

Jappe

Tackar Jappe!
Till vilket slott är Britt på väg i duggregnet 24/6?
Datumet har inget med frågan att göra, det bara blev så:tongue:

_DSC1832a.jpg

Levande konst i slottsträdgården,

_DSC1843a.jpg

Staden är faktiskt en huvudstad, visserligen bara i en delstat...

Jag tippar på Schwerin. Slottsträdgården har dessa "tunnlar". Om detta är rätt så ber jag någon annan ta och lägga in en ny bildfråga. Hälsningar Göran Hellman

Javisst är det Schwerins magnifika slott!
En av stadens ställplatser (utan säkerhetsavstånd:D) ligger så man kan stå med utsikt mot slottet. Vi valde dock en annan mer natur- och sjönära.
_DSC1831a.jpg

När man gått runt slottet upptäcker man att det ju ligger nästan mitt i centrum!
_DSC1845a.jpg

Göran kan inte ta över så det är fritt fram för vem som vill!

/Brogu

Gissar på Murcia, där man åtminstone har en tranviastation som heter Vista Alegre.

Men slumkvarteret får mina tankar att hamna i Malaga..... Nej, gissar på Malaga.

Nej, inte Malaga men om du förstorar bild 2 så borde du känna igen befästningen i bakgrunden, tror jag.

Jappe

En av stadens mer eller mindre tråkiga ställplatser.

sju5.jpg

Gillar man inte ställplatserna så kan man övernatta bakom Eroski där det finns mack på andra sidan gatan med en FT-station.

Tillbaka
Toppen