• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Jeg visste det, men er ikke sikker på hvor langt vest vi må bevege oss - tror faktisk vi må bevege oss et stykke inn fra kysten også. Men det rette stedet får noen annen avsløre :cool:

Den saken der er for ny for meg, men vi holder oss ved kysten ser det ut til.
Mulig vi er i Sagres.

Nej, det var inte Sagres. Längre österut och lite in i landet står denna vackra staty.

Loule var rätt stad. En härlig stad med en festlig karneval i februari.:msn_thumbup:

Var hittade vi pojken som ville klättra till månen?
Moonboy.jpg
Julian

Så här ser hela rondellen ut i staden.
Bild02.jpg
Stan "skryter" med en av landets längsta och bredaste stränder och "paseo maritimo" är även den, mycket lång, 4km.

Nästa bild är en mera känd byggnad i staden.
Bild01.jpg
Julian

Algarve lämnade vi tre dagar tidigare och i Marbella har vi inte varit sedan "Franco" (69?).
Fortsätt österut!
Julian.

Nu börjar jag få vibbar åt Valencia, en stad som jag aldrig har vågat mig in i.

Jappe

Förutsatt att solkusten hör till Andalusien, det gör det väl?, så är vi i rätt landskap. Provinsen har ett mera känd namn. Den eftersökta staden fick sitt namn efter det muslimska vakttornet vid havet.
MuslimWatchtower.jpg
Julian

Rätt, Jyrki!
Jag lyckades aldrig utröna sambandet mellan "Pojken som ville klättra till månen" och Torre del Mar. Kanske symboliken/skälet är lika oförklarligt som den enorma Pinocchio-skulpturen i Borås, vad vet jag?
Din bild, Jyrki!
Julian

Förr i tiden fanns en fricampingsplats med massor av husbilar några meter från "lusthuset" du hade i bild. De tiderna är inte kvar, Torre del Mar tillhör husbilsfientliga städer..

image.jpg

Var har vi parkerat nu med denna utsikt?

jyrki

Tillbaka
Toppen