• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Intressant...men nej.
Ny bild kanske lättar på minnet. :)

IMG_1007.jpg

*s* Nu undrar jag om du inte har kört i den vänstra filen vid infarten till Las Palmas när man kommer från syd och hamnat uppe i Las Palmas, ciudad alta och stadsdelen 7 Palmas.

Tycker jag ser sjukhuset Dr Negril, till höger och vägen heter GC 23, på den senaste bilden.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Senast ändrad:

Tänkte väl att du skulle ta det. Jag hade en bild på Las Canteras men det hade väl blivit för lätt.

Spåret över till Gästrikland och Norrsundet!

Ja, Las Canteras hade jag tagit direkt! Den första blev jag lite lurad av, men när jag såg den andra så föll 25-öringen ner.

Tyvärr, ja, jag säger tyvärr, så måste jag pga av arbetet, flyga ner till Gran Canaria igen redan nu på måndag. Föredragit stanna i Norrsundet!

Skulle faktiskt titta på ett nytt hus i Valbo på måndag, men det får nu Carola göra själv.

Något helt annat, vart var vi i juli 2010?

P7150095.JPG

Jag vågade inte passera Hannover idag eftersom det var otroliga köer där på Autobahn så jag sitter nu i regnet på en ställplats i Bad Salzuffelnånting och väntar på bättre tider. I morgon ska jag gå upp tidigt och försöka ta mig till Celle.

Var finns den här grunkan?

öö2.jpg

Ganska ödsligt på byns ställplats när jag var där.

ö5.jpg

Detta är väl ändå Mayschoss i Ahrdalen. Befinner mig på HBK:s Värmlandsträff och har inga bilder i telefonen så om Jappe godkänner svaret får vem som helst som känner sig manad ta över.

Sent omsider hemma från helskön Värmlandsträff i Ransäter.
Eftersom ingen tagit emot bollen får jag väl ta ansvar för mitt svar. Här kommer den klassiska frågan: Varifrån är denna bild?

Bilagor

• DSC_0328.JPG
    DSC_0328.JPG
    7,2 MB · Visningar: 9

Tyvärr inte Turkheim. T.o.m. fel land (tror jag). Men på det igen

Här kommer en bild på deras historiska båtar.

Bilagor

• DSC_0366.JPG
    DSC_0366.JPG
    6,7 MB · Visningar: 2

Rätt land, men var?

Ledtråd 1: Ingen kuststad

Ledtråd 2: Stadskärnan har samma "grundritning" som på 1300-talet.

Bilagor

• DSC_0330.JPG
    DSC_0330.JPG
    7,4 MB · Visningar: 3

Vi er i Nederland og rett øst for Amsterdam en liten by E..... - tror det er ca 5 mil i luftlinje. Tid for Google fantomene.

Tack Knut för hjälpen. Har Google kopplat ner ikväll - det finns inte en endaste gissning?
Vill du ta över bollen själv, Knut?

Här kommer ännu en bild från en av den lilla holländska stadens "sevärdheter", även den googlingsbar :-)

Bilagor

• DSC_0372.JPG
    DSC_0372.JPG
    6,2 MB · Visningar: 0

Jeg ønsker ikke å ta over bollen just nå, så vi får håpe noen biter på sporene.
Sjekket litt på kartet og stedet ligger litt nord for rett øst i forhold til sentrum av Amsterdam, men avstanden er ganske rett. Har selv aldri vært i denne byen, men søkte på et gatenamn i OpenStreetmap og fant at det var en sykkelvei i dag gjennom det historiske sentrum. Byen ser meget spennende ut med sin komplette befestning og vollgraven rundt bykjernen.

Tillbaka
Toppen