• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Hej Tommy !
Visst blev det lätt när man Dalporten sett

Museet är motornostalgimuseum i Grängesberg, också värt ett besök där man kan fördriva tiden några timmar utan problem.

Tommy vill du ta över ?

/Lasse

Då fortsätter jag med en till, hoppas du har överseende Tommy.

Var är vi nu ?

/Lasse

Bilagor

• 019.JPG
    019.JPG
    2,1 MB · Visningar: 1
  • 026.JPG
    026.JPG
    2,1 MB · Visningar: 0

Lasse, varför kom du inte in och hälsade på..... vi bor ju alldeles i närheten under sommaren! Om det nu är Axmarbrygga, men det tror jag..... Välkommen in nästa gång du har vägarna förbi!

//Tommy

Helt rätt Tommy, visst är det Axmarbrygga
Vi tittar gärna in när det passar och vi har vägarna förbi.

Lämnar över tråden till dig Tommy.

/Lasse

En vild gissning
Kan det vara på terminal 5, Arlanda flygplats

/Lasse

Kjell, suverän som vanligt!

Ja, vi bytte flyg på Schiphol i förra månaden och passade på att fylla på, på-spåret-bilder.

Tack, Tommy! Det är massor med bilder här på spåret som jag inte har en aning om var de är tagna. Andra däremot råkar överensstämma med platser jag passerat eller sett i något sammanhang. Nåväl, nog om det. Vad är detta och var ligger det?
93290069.jpg
//Kjell

Denna bild, med Mona bakom kameran denna gång, säger väl egentligen inte så mycket mer. Har sannolikt fler bilder i en annan dator.
93290071.jpg
//Kjell

Hittade denna bild bland samlingarna från ett senare tillfälle fototgraferat från motsatt håll. Venetianskt 1300-tals slott.
1214.jpg
//Kjell

Senast ändrad:

Nej, jag vet inte vart. Däremot är jag ganska säker på att det är östra medelhavet, troligen grekiskt.... eller egentligen från Osmanska rikets stora dagar, eller..?

Fortsätt spårandet!
Osmanerna kom till denna ö vid mitten av 1600-talet efter Venetianerna som i sin tur hade köpt ön för en billig penning efter att det bysantiska riket föll. Venetianerna byggde slottet som en garnision i syfte att införa ordning och avskräcka pirater.
Stannar tills vidare där med ytterligare ledtrådar.
//Kjell

Senast ändrad:

Lokalbefolkningen gillade inte detta bygge och kallade det därför för frankernas slott.
//Kjell

Låter lite som Malta. Men det är inte Valetta för där har jag varit...

Kolossi slott Limassol på Cypern. Har aldrig sett det, trots att jag har varit på Cypern. Men googlingen gav det svaret

Tillbaka
Toppen