• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 2 2009/10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: På spåret, del 2 2009/10

Kommer precis hem efter 12 timmar på jobbet. Ber om ursäkt för att Ni fått vänta på nästa bild.
Kommer jag ihåg helt galet när jag i går kväll fick minnesbilden av att det finns liknande trägummor och gubbar även på Spjutmosjöns rastplats?
Nåväl, hurte var.
Vad är nu detta, tro?
IMG_2254.JPG
//Kjell

Senast ändrad:

Hej Jappe!
Kan Du förklara lite närmare vad Du åsyftar på då Du anger detta som KGB:s förhörscentral i Berlin.
Hälsningar Kjell

Stasis fängelse i Berlin-Hohenschönhausen. Stasi Hochsicherheits-Gefängnis, numera museum.

Jappe

Senast ändrad:

Tack! Från ett säkert fängelse till ett mindre säkert ställe, i varje fall för barn.

mg.jpg

Hej!

De rödvita fönsterluckorna tyder på Österrike. Jag gissar på Burg Hohenwerfen

Helt rätt, Åke!
Visst är det fästningen Hohenwerfen ovanför byn Werfen intill A10:an mellan Villach och Salzburg, ca 5 mil söder om Salzburg .
IMG_2600.JPG
Det var här filminspelningen av Alistair MacLean´s bok Örnnästet med bl.a Clint Eastwood, Richard Burton m.fl i rollerna gjordes.
Hälsningar Kjell

Hej Kjell!

Vi har varit där och kollat in den fantastiska fågelshowen med falkar, örnar, hökar o gamar, och gått en guidad tur genom borgen.

Bra plats att parkera på. Vi lade in den som stellplats 2007 http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/125214

Var står jag nu och tittar ut?

Bilagor

• Semestern 2006 del 1 125.jpg
    Semestern 2006 del 1 125.jpg
    389,5 KB · Visningar: 7

Tycker det verkar att vara utsikt från Tossebergsklätten.
Ove.G

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen