• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

• Startad av Startad av F.d. 2549
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: På spåret

Är det ingen som känner igen den här utmärkta "ställplatsen", som ligger så bra till om man vill söderut?
:twitcy:

hbk 111.jpg

Senast ändrad:

Gunnar! Du var ju på väg att lägga in en "seriös" bild! Knäck det här nu så att jag kan gå ut i solskenet!

hbk 112.jpg

Stämmer, Per!
Bra ställplats vissa tider på året. Vid högsäsong kan det kanske bli lite oroligt.

Nej inte Kristianopel. Stenen är ganska ny, ja inte själva stenen men motivet på stenen blev klar förra året.

tycker mig kunna läsa Erik Segersäll på stenen, gissning Uppsala, troligen inte riktigt

HusbilsBjörk! du närmar dig, dotorpan! kan du läsa vad damen heter så kan du nog lista ut i vilket landskap stenen befinner sig.

Sigrid Storråda och Vadstena, rena gissningar från min sida
:)

Rätt så Kingen! Vist står den i Råbäcks hamn. tillverkades på Råbäcks mekaniska stenhuggeri som startades 1880, stenhyvlarna finns kvar och är i mycket gott skick ett besök rekomenderas på det varmaste för alla som gillar tecknik historia.
Varsågod Kingen din tur

Ja dotorparn, det är sigrid storråda hennes namne ligger i Blombergs hamn.

Senast ändrad:

Nej inte Läsö.

Är det någon som är intresserad av Krus-iduller så kan han/hon bege sig hit

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen