• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret, del 1 2007/08

• Startad av Startad av F.d. 2549
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: På spåret

När jag jobbade i Colmar lärde jag mig att staden kallades lilla Venedig Hoppas det är rätt. Uttalet börjar på (ko)lmar

Ang. färjeläget i inlägg #62.

Farbror Claes och Hjulnissarna! Sanningen ligger nånstans mittemellan era gissningar!

God Jul och Gott Nytt År önskas farbror Claes och alla andra medlemmar och blivande medlemmar i HBK!

Jappe

I den här sta'n finns det verkligt avancerad arkitektur förutom denna skapelse.

104500.jpg

Jajamensan! Ganska svår fråga antagligen, så gratulerar till framgången! Här kommer en betydligt enklare "nöt". Jappe

Fråga 4.jpg

Hej!

Jag tycker mig känna igen en av mina kunder, nämligen Resia.
Själv jobbar jag på SAS.

Vad säger du om Alingsås ??

mvh - Åke

jag tror det är hamninloppet vid någon italiensk stad, inte säker på vilken men kanske på västkusten någon stans?

Senast ändrad:

Eftersom Jappe gissar på Genua så kanske han har sjöfarare i bakhuvudet. Därför gissar jag istället på Cadiz där Christofer Colombus seglade iväg. Ser det inte ut som om det är en "herre" på en glob som spanar ut över havet?

Mycket begåvad gissning, Hjulnissarna, tycker jag, men under tiden detta utreds och för att skapa ytterligare förvirring i detta forum, så lägger jag in en bild på ett "boställe" med rejäl anknytning till "På spåret"! Jappe

Fråga 5.jpg

Ja, alldeles för lätt egentligen, men jag ska skärpa mig i fortsättningen. Grattis ändå till Kingen, som hann först!

Jappe

Baldersnäs, tror jag.

Finns något i bakhuvudet som säger att Oldsberg bor där

hälsn Anita o Dan
:ball-icon: :snow-icon:

Tyvärr hann jag inte först

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen