• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret, del 1 2007/08

• Startad av Startad av F.d. 2549
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: På spåret

Nä, nu vill jag se andra bilder! Var med nu, för nu kommer det att gå undan! Om två minuter lägger jag ut nästa bild.

Jappe

Ja, Inger o Anders! Rendsburg är det. Jag trodde inte det skulle vara så svårt! Sista bilden föreställer hängfärjan under Hochbrücke. Er tur!

Jappe

Senast ändrad:

Vilket land är vi i måntro???
"Borgen" är ett av landets största slott.
Inger o Anders

Åland är fel.
Avignon ligger i fel land, men gränsar till vårt land så gör även Rolands förslag.
Inger o Anders

Visst är det Aarburg efter floden Aare i Schweiz.
Grattis easy rider, din tur.
Inger o Anders;)

Tack. Passerade där när vi var ute på tågluffning.. Och det kan rekommenderas att göra i detta fantastiska tågland. Var dom föregående ställena svåra så kommer en som jag tror ligger i klass med dom eller lite svårare. Vad o var är det här???

Bilagor

• 212.JPG
    212.JPG
    183,3 KB · Visningar: 11

Eftersom ingen på drygt 3 timmar har givit ett svar så ger jag ett svar som med hänvisning till frågan kan synas relevant. :)

Vad: En stenkyrka, troligen luthersk. Var: I närheten av ett bergsmassiv.

Trots många reservationer så tror jag att det är i nordeuropa.

//Roger

PS. Zeeland tillhörde faktiskt spanska nederländerna :) (se tidigare "bildgåta")

Senast redigerad av en moderator:

Kyrkan ligger på en hednisk kultplats. Inte Luhtersk. Ligger i ett Medelhavsland:D En ledtråd till, den ligger på 2045 Meter över havet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen