• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

• Startad av Startad av F.d. 2549
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: På spåret

Ledtråd behövs nog här. Ni började rätt bra och kretsade runt den här staden i olika väderstreck, men nu börjar svängarna bli väl vida!

Jappe

Ledtråd 2. Jag var där tidigt 50-tal med en kamera på magen och fotograferade världens första oljeplattform (enligt vad dom själva påstod) som byggdes på varvet i denna stad. Skrev en liten artikel med foto och fick 50 kr av Göteborgs Handels- och Sjöfartstidning, när jag kommit hem efter den resan.

Jappe

Senast ändrad:

Världens första oljerigg?. Då svarar jag Baton Rouge eller New Orleans i Louisana :D:D:D:D Men annars chansar jag på Hamburg??

Ledtråd 3. Åker man tåg söderut från den här staden, så kan man bli lite förvånad eftersom tåget kör i en c.a fem kilometer lång slinga innan det kommer ut ur staden

Jappe

Ledtråd 4. Efter att ha stånkat sig egenom halvmilsslingan har tåget nått tillräcklig höjd för att kunna köra ut på bron over kanalen. Staden har också ett Whisky-museum med mer än 4000 flaskor.

Jappe

Senast ändrad:

Då får ni försöka på en annan stad, som har haft ett historiskt "äktenskap" med Sverige..

IMG_0616.JPG

Tror vi må ned til Bodensjøen, muligens Mainau eller rettere Konstanz.
Tror bildet er tatt fra broen over til Mainau.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen