• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På norkapsvägen fiskeplats

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Fick tips om en fiskeplats på vägen ti nordkap har int hitta den genom en tunnel de va 100m jupt vatten sa han gick å parkera i närheten ,kanske de va skarvbergs tunneln ,har kört två gånger där int hitta någonting,med kastspö från land ,tackar på förhand
 
Senast ändrad:

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

Det kunne være her:
GPS: 70.955756, 25.703223   

Hvis du kigger lidt på Googles kort og vælger sattelitvisning, så ville denne halvø være et sted jeg ville prøve. Prøv at se på havbunden!
 

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

Det kunne være her:
GPS: 70.955756, 25.703223   

Hvis du kigger lidt på Googles kort og vælger sattelitvisning, så ville denne halvø være et sted jeg ville prøve. Prøv at se på havbunden!

Tack får se om de kommer något fler förslag,kordinater va bra bara å åk sa stenmark,ha du hört den förut
 

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

Det kunne være her:
GPS: 70.955756, 25.703223   

Hvis du kigger lidt på Googles kort og vælger sattelitvisning, så ville denne halvø være et sted jeg ville prøve. Prøv at se på havbunden!

Tiotusenkronors frågan,brukar de va många där,e de där som de e så djupt,går de bra att kasta från land,e de långt från stora vägen,kan man köra nära där man fiskar,e de bra å sova över där om man vill fiska flera dagar ,får man fisk då ,tacksam för svar å synpunkter
 

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

Tiotusenkronors frågan,brukar de va många där,e de där som de e så djupt,går de bra att kasta från land,e de långt från stora vägen,kan man köra nära där man fiskar,e de bra å sova över där om man vill fiska flera dagar ,får man fisk då ,tacksam för svar å synpunkter

Andra platser i nordnorge med samma föruttsättningar år lika välkommna,enklast å hitta e om ja får kordinaterna förstås,men ja försöker nog hitta ändå om ja har någorlunda address
 

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

Andra platser i nordnorge med samma föruttsättningar år lika välkommna,enklast å hitta e om ja får kordinaterna förstås,men ja försöker nog hitta ändå om ja har någorlunda address

Tog tipsen slut tar gärna emot fler ditåt som tråden började med
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.919
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

70.537977, 25.139508
Vi var där uppe 2011 och såg en fiskar dra upp en full Ica kasse med Sei på en halvtimme, ca 15-20 m från stranden.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.549
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

Vi tänker bege oss mot Nordkap i början av juni. Kan någon säga mig vad som gäller för kustfiske i Norge? Är det fritt där också som i Sverige?
 

IngridO

HBK Medlem
Inlägg
308
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
4492
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

Ja. Så vitt jag vet. Vi hade ett kanonfiske vid Saltströmmen.
Vi har aldrig sett så mycket fisk i vattnet någonsin.
Vi åt nog färsk fisk varenda n dag!Men jag kan tänka mig
att det finns restriktioner där älvar och åar rinner ut i havet.
 

Aaberg57

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Norge
HBK-Nr
20178
Medlemskap
2025
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

I Norge er det fritt fiske i havet for alle, det er også allemannsretten som gjelder for overnatting. Samme som i Sverige.
Skitt fiske.
 

SCANIA

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7514
Medlemskap
2024
Sv: På norkapsvägen fiskeplats

Ska ni fiska Sej. Ett bra tips är Kvalfalsbroa vid Hammerfest.

Där kokar det i vattnet av Sej när floden kommer och ebb.
Helt otroligt.
 
Toppen