• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oyster vision 85 service

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge
Hei er det noen her som har åpnet mekanismen på oyster parabolen for å ta en smøre service på diverse bevegelige deler, jeg regner med at det kan være en fordel å gjøre etter noen år. Tar gjerne imot tips om dette:)

Mvh
Terje

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster vision 85 service

Jeg har åpnet flere Oyster 85 paraboler for diverse reparasjoner, men aldri for smøring - den eldste fra 2002 ser fortsatt ut som den er ny innvendig og med mye grease på de rette stedene. Det finnes et par steder hvor det ikke skal være for mye smøring, det er noen microbrytere som kan lage problemer. Dimensjonene på drev og tannkranser er laget for å vare nesten evig uten service.

Mest plunder under rep fikk jeg med en som en kunde hadde demontert og satt sammen igjen feil - den var problematisk å fikse :D.

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge

Hei og takk for svar:), da er det vel ingen vits i å åpne den, men den virker bare litt treg og piper endel idet den løfter opp tallerkennen, har forsøkt og smøre litt der armen glir mot antenne foten men det hjalp ikke, så jeg tror den kan være litt tørr i akselen til tallerken løftet, jeg kan jo prøve å spraye litt WD40 eller lignende på der.:rolleyes:

MVH
Terje

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Se om dekselet på toppen av takdelen har blitt vrid litt. Det sitter med en skruv - du kan ikke få det av uten å demontere akslingen, men sitter det skjevt så kan det gni mot akslingen og lage lyd - løsne på skruven og vri den lille mm så du får det sentrert mot akslingen.

Toppen