• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oyster IV digital CI "demo mode"?

F

F.d. 55705

Guest
Hej.

Har parabol med motorstyrning, oyster iv digital ci som fått fnatt
Husbilen blev tom på ström för en vecka sedan därefter fungerar inte parabolanläggningen som den ska.

Ett antal fel uppstod...... "Demo mode" står på tv-skärmen, den letar satelliten Thor norrut, den slår av sej själv och fäller ner parabolen rätt vad det är för att i nästa ögonblick starta igen

Har gjort parabolanläggningen strömlös gånger många, konfigurerat om parabolen, kollat att den söker på Thor mm men jag blir aldrig av med "demo mode"läget, - har letat överallt i menyerna och kommer ingenvart.

Det jag får göra är att söka in satelitten Thor manuellt och när jag har bild rycker jag ur motorstyrningsanslutningen på decodern så parabolen blir kvar i rätt läge. Då kan jag i alla fall titta på tv och med jämna mellanrum dyker "demo mode"-texten upp på skärmen.

Hur blir jag av med "demo mode"läget????

Vem är duktig på oyster i mina trakter runt Gävle?
JRL-trading finns ju i sydsverige. Hoppas på att slippa skicka iväg dekodern

Hälsningar Olle

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster IV digital CI "demo mode"?

Ojj, det er snart 10 år siden jeg sist benyttet demo mode og minnet er svakt.

Mener det er en setting i en undermeny med en liste med mange merkelige saker som en skal være forsiktig med å endre. Om jeg ikke husker helt feil er det i samme meny som der en kan snu tallene i satmaus displayet opp og ner.

Demo mode ble lagt inn i firmware for å benyttes innendørs på messer. Den er ikke med i vanlig dokumentasjon.

F

F.d. 55705

Guest

Tac
Ska kolla om jag ser någon sådan meny
Är lite rädd jag inte kommer hitta den

F

F.d. 55705

Guest

Har fått hjälp nu!

Man stegar fram till menyn där man kan trycka på " Helautomatisk sökning"
Därefter trycker man i snabb följd på knapparna "meny" och "info" och då kommer man in i serviceläget!

Där stod min inställning på värdet 00001 på "Demo Autostart" jag ändrade det värdet till 00000 och då fungerade allt igen.

Tack JR Larmcenter, Niklas och Micke och ni övriga som intresserat Er för mitt problem

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    1 MB · Visningar: 15
F

F.d. 55705

Guest

Kom ihåg att om ni petar för mycket i serviceläget och gör ändringar, kan det få ödesdigra konsekvenser!
Varningen fick jag av JR. Larmcenter

Toppen