• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oyster Digital 85 cm eller Cosmos Digital 65 cm

F

F.d. 53032

Guest
Funderar på att köpa en parabol till husbilen och undrar om någon har erfarenhet av typ eller storlek på parabolen. Väljer mellan två olika fabrikat och storlekar.
 
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Oyster Digital 85 cm eller Cosmos Digital 65 cm

Du ska satsa på 85cm utan att tveka, Vid sämre väder och läge så kommer du få problem med mindre tallrik. Bättre och ta till lite extra när det handlar som så mycket pengar.

Vi har själv valt ett Oyster 85 paket till vår nya bil.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster Digital 85 cm eller Cosmos Digital 65 cm

Med 65 cm så er det problemer med de flestre kanaler i Finnmark selv i bra vær. Ved regn og dimma har en problemer et stykke sørover i Sverige - ved snøvær skulle jeg tro nordgrensen går i Dalarna. Du flytter problemet flere hundre kilometer nordover med en 85 cm.
 
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Oyster Digital 85 cm eller Cosmos Digital 65 cm

Kommer du högre än dalarna måste du nästan ha 120cm tallrik eller mer för att få bra bild i alla väder och bild på svagare kanaler. ( pratar villa nu):p ej husbil.

Mina päron har 2st 120cm tallrikar med motorstyrning på kåken och dom bor i Östergötland. Det beror också på kvaliten på microvågshuven och brustolerans.

Gå ej under 85cm på bilen, du blir bara besviken när det strular.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Oyster Digital 85 cm eller Cosmos Digital 65 cm

Har en Oyster 85 cm inköpt 2003 har fungerat utan anmärkning från syd Spanien till Nord Norge samt till Karelen i Finland
 
Toppen