• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OVM Filer

Jerry

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Malmö
HBK-Nr
1193
Medlemskap
2024
Hej
När man laddar ner koordinater för tex Bordatlas får man dom i ett format som heter OMV filer.Dessa kan jag inte öppna. Har letat på internet efter program som kan hantera dessa men har inte hittat något. Finns det någon som kan hjälpa mig är jag tacksam.
Jerry
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: OVM Filer

Hej igen

Jag var nog lite för snabb att svara. Jag tror inte att PoiEdit stöder denna fil. Det jag tänkte på var ov2 filen till TomTom. Den filen du hänvisar till är väl en Navman fil.

Du får söka vidare........

Kenneth
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: OVM Filer

Det enda jag hittat är ett program från Welcome to navigating.de som heter POI-Warner.

Tittar man sen på Bordatlas hemsida så finns .ovm filer för Navman GPSer. Men där kan man ladda ner POI i andra format också
 

Jerry

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Malmö
HBK-Nr
1193
Medlemskap
2024
Sv: OVM Filer

Min GPS är en Navigon 6.
Jag skall prova att ladda ner filen som den är för jag hörde med en datasnubbe på mitt jobb, och han trodde att navigatorn i sig själv stödde detta filformat
Jerry
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: OVM Filer

Hej.

Vill du se vad som är i filen så ladda hem kml-filen längst ner på bland nerladdningarna på Bordatlas sida. Då kan du se alla platserna med hjälp av Goggle Earth som du måste ha installerat i din dator.

Hoppas Du får dina ställplatser i din navigator.

/Knausen
 

Jerry

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Malmö
HBK-Nr
1193
Medlemskap
2024
Sv: OVM Filer

Hej
Tack för era tipps.
Jag har fixat nerladdningen. Navigatorn kunde läsa ovm filerna.
Och det med google earth var jätte bra
Jerry
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: OVM Filer

OVM filer hanteras av bla Sonys gps:er ex NV-U93T.
 
Toppen