• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Otur :-(

S

seamaster

Guest
Startade upp Kontikin efter en jobbhelg, hörde ett ljud från motorn som inte varit där föut. Ljudet följde tomgången. Vi funderade på om det va nått med kamrem, vattenpump, generator eller löprullar men det va ju bytt 2010, osäkert dock om dom bytt vattenpump då enl servicebok. Så vi lämnade in kontikin till Fiat verkstan för bedömning.
Hehe :D

jo då... vattenpumpen behöver bytas
- jaha? :confused:
Jaa å den ligger på samma drev som kamremmen
-jaha? :confused:
jaa å de betyder vi får byta alltihop.
- Jaha?:eek::eek:
kostar 15000 ca å vi kan inte ta den förrän 10/9
-Tystnad:msn_teeth::msn_cry:
Hallå?
:twitcy:grmf mnjaa, jaha, öh ok....
Sånt är livet, nu satsar vi på att den blir färdig till Elmia mässan :yes:
Anki/Tony
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Otur :-(

Ring runt och hör om priser.
Jag bytte min för 8000:-. Mekanikern sa iofs att han lagt ner mer tid än han trodde att det skulle ta.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Otur :-(

15000 låter som ett ockerpris. Jag bytte för runt 5000. En vattenpump kostar inte speciellt mycket. Kamrem med alla tillbehör kostar inte heller mycket. Det är arbetet som kostar mest. Kolla med andra verkstäder!
 
S

seamaster

Guest
Sv: Otur :-(

Fiat verkstaden i Munkedal säger att det är 9 timmars arbete. Därför 15 000. Nu bor vi så till så vi kunde inte bara köra den till billigaste verkstad pga felet och bärgning dit hade kostat det man kanske hade sparat? :(

Vi tänker så här, vi vill få det här riktigt gjort via en märkes verkstad så att alla garantier kan falla in om de behövs. :wideeyed:
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Otur :-(

En privat bilmekaniker ska debitera 600:- i timmen. Inte mer.
Sen tillkommer delarna. En kamremmsats kostar väl en 1500 - 2000:- och en vattenpump knappt 1000:-.
Fråga varför det kostar 15000:-.
Timkostnaden är ju över 1000:- timmen! Hur mycket tjänar en bilmekaniker?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 23327

Guest
Sv: Otur :-(

Bilmeken får inte stor del av den kakan,du betalar även för reservdelspersonal/kundmottagaren/den elektroniska specialutrustningen inkl abbonemang på programvaran till den/dom flotta lokalerna och sedan ska det bli vinst över för firman också.
 
Toppen