• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Otrevligt bemötande

HasseRoth

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Idag fick man ett varmt mottagande på ställplatsen i Böda hamn. Någon hade en syrlig kommentar om hur jag hade ställt upp min husbil. Jag tar gärna synpunkter om de framförs på ett vänligt sätt. Som tur är är ju de flesta oehört trevliga och hänsynsfulla. Ingen nämnd ingen glömd.

Hasse
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Otrevligt bemötande

Om du parkerade på en parkeringsplats i enlighet med gällande regler, så finns det väl inte så mycket som eventuella gnällspikar kan klaga på? Kanske personen bara inte gillar husbilsturister?
 

Thommy

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4149
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt bemötande

Du är uppenbarligen helt i avsaknad av självkritik. Vid den tid du kom fanns ett stort ledigt utrymme, men du valde att ställa dig ca 1 meter från en husbil. Vid påpekande om att du stod onödigt nära blev du okontrollerat aggressiv rusade ur husbilen och uppträdde på ett hotfullt sätt som inte anstår normalt funtat person. Jag vill tro att du ångrar ditt aggressiva uppträdande.
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Otrevligt bemötande

Är det dessuom två klubbmedlemar ????Tänk vad fricamping är härlig !
Lasse....:)
 
F

F.d. 25282

Guest
Sv: Otrevligt bemötande

Det er dog utroligt at en parkering kan bringe to HBK medlemmer i totterne på hinanden, nu er de i hvert fald ikke Husbilkompisar:twitcy:

Nå alle kan have en dårlig dag, fortsat god sommer, hvor den så end findes.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt bemötande

Håller med Thommy, en del måste komma så nära som möjligt, ett tilltag jag som jag inte kan förstå,sen bli förbannad om någon skulle påpeka detta. Det finns ju lagstadgat att det skall vara minst 4 meter mellan campingfordon enligt räddningstjänsten.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Otrevligt bemötande

Vi var också på denna fina ställplats i förra veckan och jag såg några husbilar som parkerade med verkligt överdrivet avstånd så att de hindrade någon annan att "komma till". Dålig stil!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Otrevligt bemötande

Håller med Thommy, en del måste komma så nära som möjligt, ett tilltag jag som jag inte kan förstå,sen bli förbannad om någon skulle påpeka detta. Det finns ju lagstadgat att det skall vara minst 4 meter mellan campingfordon enligt räddningstjänsten.

Det finns ingen lag om detta! :wideeyed:
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Otrevligt bemötande

Det finns ingen lag om detta! :wideeyed:
Räddningstjänsten var och snurrade på Eriksöre camping i går när jag jobbade för att se om avstånden mellan
h:vagnar och h:bilar var ok. Dom bara dyker upp utan att anmäla till oss. Vi håller hårt på denna regel efter att har sett videon som räddningstjänsten Öland spelat in vid en brand i husvagn, jag vill inte försöka dra bort h:vagn eller hb:n för att de står för nära nästa granne vid full brand. Med ett avstånd på 4m finns det en möjlighet att släcka. (oavsett lagar och paragrafer så sunt fönuft tycker jag bör råda jag tycker inte om att höra grannen snarka och fisa.)
Ha nu en bra semester på vår vackra ö utan att träta om utrymme!
"linkan"
solen och vindarnas ö
(regn i bland i år)
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt bemötande

Nej det fins ingen lag om avstånden mellan fordonenn men man kann ju hoppas att det snart blir en lag på det.

Jag kan parkera min husbil utan att ha några 4 meter till närmaste granne, och skulle jag behöva det får det bli campingplats.

För inte menar du väl att du campar på en parkering avsedd för husbilar!

//Tommy
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Otrevligt bemötande

Nej jag menar inte att jag campar på en parkering,

men jag tolkade insändaren som att det gälde en ställ plats och där tycker jag man skall ta hän sn till avstånden rätta mig om jag har fel.
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt bemötande

HasseRoth, om du lever med den fobin att det måste vara 4 meter mellan husbilar så kan du glömma att semestra utomlands.
Ibland får man vara nöjd om man kan öppna dörren.

Det måste vara hemskt att leva med denna rädsla att grannens husbil kan ta fyr när som helst.

T
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Otrevligt bemötande

Nej jag menar inte att jag campar på en parkering,

men jag tolkade insändaren som att det gälde en ställ plats och där tycker jag man skall ta hän sn till avstånden rätta mig om jag har fel.

Det är inte självskrivet att man kan få 4 meter mellan husbilarna bara för att platsen är specificerad som ställplats. Däremot är 4 meter troligen ett säkerhetskrav på campingplatser. Vill man göra anspråk på 4 meter så bör man nog söka sig till en campingplats.
I sammanhanget bör nämnas att det inte är lämpligt att ställa ut bord, stolar , eller att grilla på en ställplats. Ställplatsen är i princip en parkering för husbil, där det är accepterat att man övernattar och fixar mat, men allt detta skall förekomma i husbilen, inte på utsidan. Det finns förmodligen ställplatser var man kan breda ut sig samt ställa ut campingmöbler och också grilla, men det är nog mer undantag än regel.:):):)
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt bemötande

Goldfinger, det var det konstigaste inlägg jag har läst på länge.
Det är så dumt att man kan tro att du driver med oss, det är nästan humor i ditt inlägg, ha,ha.
Det är väl ändå parkeringsplats du menar ej ställplats, du har faktiskt chans att redigera till det.

Just nu befinner vi oss på en fransk ställplats i Narbonne Plage.
Idag är det nog 100 husbilar på ställplatsen och det är trångt kan jag lova, men alla hjälps åt få plats. Här står allt ute, allt ifrån grillar till motorcyklar.
Det finns en mycket trevlig sammanhållning, det existerar inga självutnämnda ordningsmän eller aggressiva utbrott. Alla hjälps åt för att det skall bli så bra som möjligt.

Precis så skall det vara, eller hur.

T
 
Senast ändrad:

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Otrevligt bemötande

Goldfinger, det var det konstigaste inlägg jag har läst på länge.
Det är så dumt att man kan tro att du driver med oss, det är nästan humor i ditt inlägg, ha,ha.
Det är väl ändå parkeringsplats du menar ej ställplats, du har faktiskt chans att redigera till det.

Just nu befinner vi oss på en fransk ställplats i Narbonne Plage.
Idag är det nog 100 husbilar på ställplatsen och det är trångt kan jag lova, men alla hjälps åt få plats. Här står allt ute, allt ifrån grillar till motorcyklar.
Det finns en mycket trevlig sammanhållning, det existerar inga självutnämnda ordningsmän eller aggressiva utbrott. Alla hjälps åt för att det skall bli så bra som möjligt.

Precis så skall det vara, eller hur.

T
Du har förmodligen hamnat på en ställplats där camping är tillåtet. Dessutom har jag har ingen tanke på att redigera mitt inlägg. Hoppas ni får en trevlig fortsättning på er vistelse.:):):)
 
Toppen