• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Otäckt värre...

Sv: Otäckt värre...

Janotto
Någon här snuddade vid den troliga bakgrunden till er upplevelse. Mötes/raggningsplats för homosexuella män? Tjyvar beter sig inte på detta vis. Låter inte som mycket att oroa sig för. Själva kommer vi att fortsätta att fricampa (även i skogen). Det känns i vilket fall mycket tryggare nu när man har mobiltelefon än vad det gjorde för 20 - 30 år sedan.
aake

Sv: Otäckt värre...

Mina föräldrar är hyfsat erfarna campare. De senaste 10 åren har de åkt till spanien på semester.
Eftersom både jag och min man är i säkerhetsbranschen har inbrott/rån varit något vi dividerat ganska ofta. Pappa har alltid hävdat att man inte kan göra inbrott i en husbil där folk ligger och sover, så ett larm som är aktivt endast när bilen är tom är tillräckligt.

3 dagar in på årets semester ringde telefonen 05:05 och väckte oss här hemma.
Mor & Far hade blivit rånade under natten, trots att det låg tre personer och sov i bilen. Enligt franska polisen rörde det sej förmodligen om lustgas.
Allt av värde var borta. Det enda tjuvarna inte hade hittat var gps:en som pappa hade gömt i papperkorgen oh densammes otroligt gamla mobiltelefon.
Dessutom fanns det inget lås kvar i förardörren, och tryggheten i bilen var bortblåst.

Och självklart stog de på en ställplats, men tyvär hjälper inte det alla gånger heller.

Vi förespråkar gaslarm i alla bilar!

Tillbaka
Toppen