• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oskar II

F

F.d. 29942

Guest
Jag har släktforskat och tycker det är otroligt roligt, men väldigt tidskrävande
att sitta och leta i kyrkböckerna (Genline). Men det skojigaste var nog iallafall
att vi kom fram till att vi var släkt med Oskar II. Han var min farmors morfar.
Är det fler härinne som är släkt med honom, skulle vara roligt at veta!

Hälsn. Ing-Marie :spinny:
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Oskar II

Intressant! Jag har mina aningar om ett släktskap med Oscar II. Skulle vara intressant att få ta del av din forskning, det kanske finns kopplingar.
//Benny
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Oskar II

Hej det är nog så att de flesta infödda svenskar är släkt med någon av våra konungahus.Om vi går tillbaka till 1600 hundra talet så var våra kungahus väldigt frikostiga och delade med sig .Min släkt kommer Västergötland och var ryttare under 30 åriga kriget,inget skryt utan bara ett konstaterande Vänliga hälsningar Yngve:twitcy:
 
F

F.d. 51064

Guest
Sv: Oskar II

Har hört att Oskar II vid sina eriksgator förlustade sig kungligt. Vet också att han betalade 1000 kronor för en "olycka". Har berättats, i rakt nedstigande led, generation efter generation. Pengarna betalades ut till en familj för att de skulle ta hand om barnet. Tyvärr så har ju inga DNA prover tagits så bevis finns ju inte:twitcy:.
Karin
 
Toppen