Problemen märks inte vid "stillbild" utan när någon rör sig i området vill man ju se personen men i detta fall skulle jag tro att det som bäst skulle bli en knappt märkbart spöke av personen som går förbi (på natten med dåligt ljus). Har arbetet lite med övervakningskameror och även sådana för många tusen har problem under dessa förhållanden. Och det är väl just det man vill ha med på sin övervakningsfilm. Men vet inte vad ditt syfte med dessa kameror är.
När man montera en övervakningskamera.... så kan man ju inte bestämma hur långt bort kameran skall ta, för den tar tills det blir ett stopp av typ en vägg eller något annat...
Och då blir ju bilden som på tidigare inlägg, men jag kan lova dig att om du kommer fram till min Hb så tar nu mina kameror klara och fina bilder på dig (som du säkert kan använda till pass eller körkort)

.... vad som sen finns i bakgrunden är av ointresse....
När jag köpte mitt första övervakningssystem på 1900-talet, efter att någon hade stulit en dyr maskin som stod på min tomt, så informerade de mig.... köp en bra kamera som tar en översikts bild.... sen sätter man 2-3 kameror i höjd med ansiktet .... placera dessa där man misstänker att de måste passera.... och även om det inte var HD kameror (Det var EXview kameror) på den tiden så fick jag fina bilder på personer som passerade kamerorna.... Sen finns det säkert hur många anledningar som helst på varför man bör ha en eller flera kameror på sin Hb

.....
Denna lilla nya kamera har ju en fantastisk upplösning och så är den på 0.0001 lux.... Det som nu är problemet är att mina två DVR recorder har max upplösning på 720 TVL....
Skall också bygga om backkameran och sätta en kamera i framfönstret..... då min duo stereo klarar denna upplösning både som backkamera och dash kamera (den har en speciell ut/in gång för en dash kamera)....
Nu tar det ju några veckor innan jag får dem men det skall bli intressant att se hur de är som backkamera.... har jag tur så behövs inget ljus där bak

och jag kommer att se allt mycket klarare

..... och det behövs nu i denna ålder
Så det är bara att sätta igång att montera

Description:
Brand Name: Caddx
Item Name: Ratel
Color: Red, Yellow (optional)
Lens: 1.66mm, 2.1mm,<span white-space:normal;background-color:#ffffff;"="" style="margin: 0px; color: rgb(51, 51, 51);">2.1mm+ND filter (optional)
Image Sensor: 1/1.8" Inch starlight HDR sensor
Horizontal Resolution: 1200TVL
FOV: 180 Degree
Min. Latency: 8ms
TV System: NTSC & PAL (changeable)
Image: 16:9 & 4:3 (changeable)
WDR: Super WDR (HDR)
Min. Illumination: Starlight
Synchronization: Internal
Electronic Shutter: PAL: 1/50~100,000; NTSC: 1/60~100,000
S/N Ratio: >60dB (AGC OFF)
Video Output: CVBS