• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ordning och reda

• Startad av Startad av F.d. 18563
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 18563

Guest
Hejsan! Vi är nyblivna husbilsägare och efter några turer med bilen så måste vi få någon ordning på våra saker i garaget, nu till frågan... kan man skruva i krokar/öglor direkt i väggarna i lastutrymmet? vet ju inte hur tjocka dom är... vi har en Solifer 743 om det kan vara till någon hjälp för någon att lösa detta "problem"
Hälsningar Suss:confused:

Sv: Ordning och reda

Jag har en Dethleffs Advantage helintregrerad. Min erfarenhet är att man kan skruva direkt i de väggar som vetter in mot husbilen och innertaket.I bakre väggen, och kanske även yttre sidorväggarna finns endast tunna masonitliknande skivor. Därför har jag limmat två ribbor i bakre väggen och där hängt upp lätta skåp i plast. Sedan får man tänka på att dessa innerväggar är gjorda av fiberskivor som inte tål hur mycket belastning som helst.

Johan K.

Tillbaka
Toppen