• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ordet är fritt

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Ordet är fritt

Nu är jag ju inte BMW fantast men R Göransson gör ju ett rätt bra jobb här runt Nürburgring och vilket ljud .

YouTube - Loaded BMW M3 CSL E46 record 7:22 at Nurburgring - On board

7.22 är sjukt snabbt på ringen:yes:. Som referens så hade Jeremy Clarksson mycket stora problem att komma under 10.00 med en Aston Martin Vantage.
Så får man tänka att på ringen så kan allt hända, t.ex turister med en husbil eller en bil som har stannat för att fota :(. Plus att hastighetskillnaderna på bilar är enorm.
Konstig att man fortfarande får hålla på att köra där, FAST BRA! Banan klassas som vanlig enkelriktad väg utan hastighetsbegränsning.
Om man smäller där så kan det bli DYRT! Jag har hört att man får stå själv för alla kostnader! Så ni som har tänkt att testa era chippade husbilar där i sommar får nog läsa det finstilta på biljetterna ordentligt:cool:

Anders som har stått och dreglat vid staketet!
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ordet är fritt

7.22 är sjukt snabbt på ringen:yes:. Som referens så hade Jeremy Clarksson mycket stora problem att komma under 10.00 med en Aston Martin Vantage.
Så får man tänka att på ringen så kan allt hända, t.ex turister med en husbil eller en bil som har stannat för att fota :(. Plus att hastighetskillnaderna på bilar är enorm.
Konstig att man fortfarande får hålla på att köra där, FAST BRA! Banan klassas som vanlig enkelriktad väg utan hastighetsbegränsning.
Om man smäller där så kan det bli DYRT! Jag har hört att man får stå själv för alla kostnader! Så ni som har tänkt att testa era chippade husbilar där i sommar får nog läsa det finstilta på biljetterna ordentligt:cool:

Anders som har stått och dreglat vid staketet!

------------------------------------------------

Har du sett när Jeremy berättade stolt för Sabine Schintz att han klarade att köra på 9,59 min runt ringen ....

HAHA det gör jag i en skåpbil sa hon Ford Transit original = 0-100 på 21 sek .
Så här gick det iallafall : YouTube - Sabine Schmitz In a Ford Transit Klart kul att se ...

( Jag åkte med i en vanlig 1,6 liters VW Golf på 11 min / varv det var kul )
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ordet är fritt

Det såg ut som en punktering eller ? Det var ju på rakan förbi utfarten/infarten där man löser biljetter .
Den var ju inte så kraftig smäll iallafall .

Hon hade väl kört Renn taxi i 15 år nu ( samt tävlat en hel del) sa hon i en intervju att hon hade ca 15000 varv på Nürburg ring i ryggen .

Sen stavade jag ju fel på efternamnet Schmitz är det ju .......
 
Senast ändrad:

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Ordet är fritt

Det såg ut som en punktering eller ? Det var ju på rakan förbi utfarten/infarten där man löser biljetter .
Den var ju inte så kraftig smäll iallafall .

Hon hade väl kört Renn taxi i 15 år nu ( samt tävlat en hel del) sa hon i en intervju att hon hade ca 15000 varv på Nürburg ring i ryggen .

Sen stavade jag ju fel på efternamnet Schmitz är det ju .......

Det var en bärarm som brast. Trotts att det var en Tysk kvalitetsbil, konstigt.
Bosse B
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Ordet är fritt

7.22 är sjukt snabbt på ringen:yes:. Som referens så hade Jeremy Clarksson mycket stora problem att komma under 10.00 med en Aston Martin Vantage.
Så får man tänka att på ringen så kan allt hända, t.ex turister med en husbil eller en bil som har stannat för att fota :(. Plus att hastighetskillnaderna på bilar är enorm.
Konstig att man fortfarande får hålla på att köra där, FAST BRA! Banan klassas som vanlig enkelriktad väg utan hastighetsbegränsning.
Om man smäller där så kan det bli DYRT! Jag har hört att man får stå själv för alla kostnader! Så ni som har tänkt att testa era chippade husbilar där i sommar får nog läsa det finstilta på biljetterna ordentligt:cool:

Anders som har stått och dreglat vid staketet!


Underbart!
Sitter med gåshud (struntat i poängräkningen i melodifestivalen) och njuter av filmen!
Tack för länken!
Mvh. Magnus


(ps. själv har jag passerat statoil i Bollebygd,
i hastighet över det moderna bilar har en elektronisk fartspärr, det hade inte min Camaro -Z28 LT1 loaded... Opsss... Ingen annan trafik ute...
Nurburgring hade vart trevligt.. Dock funkar 95Km i husbil utmärkt :D)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Ordet är fritt

Hahahaha!
Bonath, har du inget annat för dig än att hänga här? *blink* Äsch, bara sköjja! :):):)

Jag tog lite "omanligt" fart nedför backen, förbi statiol mot Borås, i den svaga vänster sväng uppför, strax innan avfarten vid flügger färg, då stod mätaren på...
Sorry kan inte skriva det... Men, jag kan säga att med den Merca S600 -00 med V12'a som jag gjort detta med innan, den låg i lä...!!! (fast mercan slog av vid 255 på mätaren...)
Får jag fortfarande var med i HBK???
a108.gif

*Blink* //Magnus
 
F

F.d. 11203

Guest
Sv: Ordet är fritt

Hej stollen
TÄNK PÅ EVENTUELLT dina medrec.
dina mot recenc.
dina teknikrec.
och dig
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Ordet är fritt

Hehehe, deicer,
95Km i husbil är långt mycket charmigare! :):):)
Orkar liksom inte med sådana arenalin kickar längre... ;)
Mvh. Magnus :D

Men filmen ovan, jösses... Vill prova!!!
Du vet, om inte det finns en liten, liten gosse i oss, då blir vi hellre aldrig män... ;););)
Då... Är numer några goda minne av minuters "dumhet" som jag kan tänka på,
sittandes på ålderdomshemmet lyssnandes på smoke on the water...! :D
Gutten Abend! Mvh. Magnus
 
F

F.d. 11346

Guest
Sv: Ordet är fritt

Inte hade jag någon tur när jag var på ringen, då var banan bokad av en
MC- tillverkare så det var inte möjligt att köra då. Men det var ändå spännande att se på dessa underliga fordon YouTube - Car or Motor Bike? Jeremy tries out the EcoMobile - Jeremy Clarkson's Motorworld - BBC Och sen cyklade vi till Remagen vid Rhen och tittade på en av mina musikfavoriter George Thorogood and the Destroyers. Fantastisk slidegitarrist. Lyssna ochså på Hurricane Carter på saxofon, detta är rock n roll.... YouTube - Madison Blues
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Ordet är fritt

Märklig pryl! Fränt att det finns folk med visioner:)! Fast nog tycker iaf jag att en motorcykel skall se ut och kännas som just en motorcykel?
Är man rädd för lite blöta så kan man väl köpa......bil;).
Fast såg ni motorjornalen på kanal 9 igår kl 22.00? Där bantestade Peter en Megabusa, där kom en motorcykelmotor verkligen till sin rätt, snacka om att det drog svinpäls på iaf den här gubben:D. Höga ilskna varvtal och snabba växlingar, det är fränt!
Inget slököra för min del.
Fast ibland måste jag vara ärlig och säga att det är bra att vara trög! Som nu i helgen som just har passerat så var jag och Goldenflickan Molly samt frugan Marie-Anne så klart, och hälsade på min kära syster på Orust!
Då blev det så att vi kom iväg i mycket god tid och körde lagligt hela vägen (35 mil) dit.
Ja, sedan for vi hem på söndagen och samma tempo installerades i skallen:rolleyes:. Frugan såg nöjd ut och hunden tyckte inte att det var så skittråkigt heller!
Sen kom ju bonusen att man inte behövde vara rädd för alla blankögda stolpar som står som ett spjälstaket utmed vägen och ......snittförbrukningen var 0,68 liter/mil:p:p:p. Det var ju jäkligt bra! Vi har en gammal Skoda Octavia VRS som så klart är lite modernt justerad;).
Ja, så är det att lära gamla hundar sitta.....det kan gå ibland!
(fast det går trögt, måste jag erkänna)

PS. Tack Börje och Edmund,för att ni dök upp till vårat Tisdagsfika med Banverkarna i Mjölby.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Ordet är fritt

Jädrar Börje!!!!
Du, den var lite skapligt maskinellt! Nåt för dig å Inger! Ett släp bakom din Camper så är saken biff:yes:. Fast det kanske är bättre att ta ditt åk bakom detta monster:wink:
Undrar om herr Svensson fortfarande är lite uppfinnare! Du har ju ett gäng konstruktioner bakom dig i statens hemliga tjänst!

Anders som får nöja sig med detta i år=
AvD-Oldtimer-Grand-Prix:Homepage
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Ordet är fritt

Ursäkta igen!

Hittade ett filmklipp på Stoffe Holmbergs körning i Ekratten 2008!
Så jädra snyggt kört = Stoffe Holmberg Ekratten SS3 - GARAGET - www.garaget.org Kolla in bilplaceringen :D:D!
Visst drar det kalla kårar nedför ryggen!

Anders som verkligen beundrar dessa skogsvägens bemästrare:wink:
 
Senast redigerad av en moderator:

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Ordet är fritt

Säger bara RESPEKT för den köningen Stoffe!

Kalla kårar i ryggen och sug i magen.....

Kanske läge och fundera för HBK-träff i rallyskogen............
Om inte annat så kanske vid Svenska rallyt 2010? Vi ska ju ha nåt trevligt att mötas kring på vintern också. En lös tanke bara.

/Staffan
 
Toppen