• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ordbehandlingsprogram

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Förslag på bra gratis ordbehandlingsprogram typ Office

F

F.d. 55665

Guest
Sv: Ordbehandlingsprogram

Instämmer, Open Office är väldigt bra, och läser det mesta som kommer från Microsoft Office. Uppdateras ofta. Möjligen kan en del tycka att det är för mycket funktioner, men det är trots det snabbare att jobba med än orginalet (som ju även det har tusentals funktioner man aldrig använder). Om jag inte var beroende av MS Office i jobbet hade Open Office varit ett givet val.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Med Libre office kan du även använda dom äldre MS dokumenten du har liggandes... och som inte fungerar i nyare MS office.
Hur det fungerar i Google dokument har jag ingen aning om...någon kanske vet ?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Libre Office er en videreutvikling som oppstod da Oracle tok kontroll over Open Office.
Hvor langt Oracle har videreutviklet Open Office vet jeg ikke, men ett år etter splitten var Libre Office langt mer omfattende når det gjaldt dokumentformater. Hovedformat er Open document format, men med import og export filter for alle genersjoner av MS Office formater pluss endel formater som ikke orginalprogrammene finnes til lengre. Både oO of Libre produserer pdf direkte.

En kuriositet var da Microsoft publiserte sitt forslag til ISO standard formater, så ble Libre Office filterene de første som passerte testene for om standarden ble fulgt - det tok noen måneder før MS Office ble klar og godkjent.

Inntil for kort tid siden var omfanget av funksjoner i Libre Calc programmet noe mer begrenset enn i MS-excel, det skal være rettet nå.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Androidanvändarna har tagit den till sit hjärta men har kanske inte så höga anspråk!

image.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag laddade ner appen och då dök det upp några gamla dokument från tidigare nerladdning någon gång. Intressant!

Jag klarade inte av att radera ett gammalt dokument. Hur gör man?

Jappe

Senast ändrad:
Toppen