• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Onslow's dagbok III - 2010

F

F.d. 15719

Guest
Bländande blänk och smältande snö ger en förhoppning om en ny säsong!

Vi har börjat med inventering och rustning, lite nyinköp och funderingar om praktiska lösningar. Samt förslag på resmål ... två middagar och ett bröllop!

Vi har köpt solskyddsgardiner till takfönstren, som förresten ska bytas ut, de är repiga och otäta. TV-arm ska monteras på hallväggen så vi kan kolla både från sovrummet och uteplatsen. Och DVDn i gästrummet får följa med oss ut i sommar, så jag slipper titta på fotboll en regnig dag när maken är ute och fiskar. Ja det har hänt .... senast på Gålö.

Igår tvättade Agne de rosa heltäckningsmattorna som ligger där fram och kunde rensa ut fem nävar grus i maskinens avlopp. Och det var bara förra årets skörd ...! Ska vi ha skoförbud i kupén eller såna där blåa plasttossor från landstinget?

Den mest uppseendeväckande inredningsdetaljen för i år är väl ändå min flummiga vas ... hittad på båtmässan och blomster från IKEA!

Vi är på gång ...

/elisabeth

vinter 2010.jpg
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Onslow's dagbok III - 2010

Det går sakta i år .. för mycket annat att göra och inget vidare väder!

Nu är det i alla fall nya lister runt bakfönstret - ni vet där det var såna svåra fuktskador.

Hallväggen är omtapetserad (se bild) och nu ska den vridbara hyllan för TV upp där - det blir vidvinkel i år - går nu att kolla från uteplats, lounge, salong/sovrum! Samt att vi ska ta med en dvd-spelare!

Årets kaffetermos är inköpt .. den blev turkos i 70-talsdesign, ännu ett loppisfynd.

Men det roligaste är ändå att mina döttrar kom hem från England och hade hittat en sån Flamingo Hotel skylt till oss i en kuriosabod där! Och vi har ju redan hittat en i presentaffär i Älvkarleby! Så den ena hänger numera på sovrumsdörren!

/elisabeth :wink:
 

Bilagor

  • hallvägg.jpg
    hallvägg.jpg
    146,5 KB · Visningar: 3

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Onslow's dagbok III - 2010

Kul att ONSLOW är still going. :) Det är alltid roande att läsa dina humoristiska och jordnära reportage, Elisabeth. Sidan behöver en riktig Chevareporter.
//Åke
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Onslow's dagbok III - 2010

Vi har inlett säsongen med två helger på Gålö där vi hittade gamla goda HBK-kamrater. Det känns som när man åkte till landet på sommarlovet och började umgås med sina sommarkompisar i granngården igen.

Jag har följt tråden om sidenhanddukar och insåg att våra badlakan tog mycket plats i garderoben och användes kanske inte så mycket, varför jag införskaffade nya mindre i sammetsfrotté med stjärnmotiv. Färg? Jodå det blev en turkos och en svart hi hi!

Men ... igår kom Agne hem med underbara badlakan i just velourkvalitet 90 x 180 cm, och mönstrade ett i turkos och ett i rosa. Tack chefen *sucka*

Vi ska klä in förvaringslådorna under sofforna med tyg så det känns fräschare att använda dem som linneskåp. Det kanske t o m finns wunderbaum med lavendeldoft att lägga på de bakre hjulhusen? :wink:

Veckans projekt är en kökshylla ovanför fönstret, vi hittade en rejäl i gott skick på loppis för 30 spänn. Den är nu tillsågad och befinner sig på lackeringsverkstaden för 7 lager av det eminenta båtlacket Epifanes!

Där ska jag nu ställa mina fina metallicburkar med kaffe o tea samt en burk Bullens pilsnerkorv, sen får vi se vad som platsar! Nya loppisfynd att hitta!

TV-tittande från sängen fungerar och det går även att stänga av sovrummet genom att öppna skafferi och garderobsdörrarna (!) när en av oss inte vill höra speedway! Begränsade ytor ger nya lösningar!

Trevlig midsommar!!

/elisabeth
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Onslow's dagbok III - 2010

Onslow var i Nusnäs i går , sammtidigt som jag fick åka till Falun med ett reservhjul till en annan husbussåkare som råkat illa ut..:eek:, jag fick höra det när jag kom hem i gårkväll..
Och min "MYO" som ville träffa Onslow :eek: Bättre lycka nästa gång !
 
Toppen