Sv: Omregestrering till pb2

Hej igen !
Ringde för att beställa tid för omregestrering/klassning till pb2 . Blev då upplyst om att bilen måste vägas om ,jag hävdade att så inte var fallet blev uppmanad att ringa en av deras ingenjörer på tekniska avd. Där blir jag upplyst om att det är endast däcken som ska klara 110 km eller mer , plus chassinummret som ska överensstämma med bilen det ska räcka med dom två sakerna .
Kunde dock inte beställa tid via tekniska avdelninge , så jag blev uppmanad att ringa till den avdelning som jag först pratat med och beställa ny tid , blir då upplyst om att i samband med omreg/klassning till pb2 så måste bilen vägas om . Orkar inte ringa ytterligare en avdelnig för besked så jag beställde en tid i Ö-vik till den 23 okt , eftersom ingen riktigt vet vad som gäller trots att dom är anställd på samma verk så ska det bli spännande att se vad dom anställda i Ö-vik vet om det hela .

Jag trodde att när nya beslut fattas inom en arbetsplats , så intern utbildar man personalen , så att alla har kännedom om vilka regler som gäller , frågor som berör många mäniskor och olika fordonsslag kräver att man kan lämmna ett entydligt svar .
Som kund ska man inte behöva gissa sig fram .

Rulla lungt i höstmörkret så får du så småningom höra en fortsättning på den här historien .