• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omniugn Recept

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.416
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Har för mig att när vi köpte vår omniugn så fanns det en tråd med enbart recept för just omniugnen här på HBK.
Är den bortplockad eller minns jag fel?
I vilket fall så skriv gärna era recept och hur ni gör, mat,fika,bröd osv... i denna tråd. Vågar man köpasiliconform, underlätta rengörandet men släpper den gifter?
omni.jpg
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
googla på omniaugn så får du recept ! allt du gör i ugnen hemma kan u göra i omnian ! vi har siliconinlägget fungerar jättebra och lätt att göra rent ! sen om det avger något olämpligt ingen aning men det vet du ju inte om något du stoppar i dej heller ? lycka till hoppas ni trivs med nya bilen ?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.416
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Jojje gav mig 2 bra länkar, men vill minnas att det fanns en tråd med massa recept här på HBK, bla sir Mclain hade skrivit ett recept som många gillade som de hade provat, kanske sviker minnet mig och det var bara allmänt i nån tråd. Nu till Påsk blir den riktiga Premiären, när vi körde från Tyskland och hem så han man inte tänka och mysa så mycket, nu ska jag prova allt jag inte provat än bla få in viasat utbud i parabolen!
 

Rimeus

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Västerås
HBK-Nr
33881
Medlemskap
2024
Är det bara färgen som skiljer dem åt och årgång så kan jag säkert kombinera tillbehör som silikon form om jag kommer över den blå då
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Det kan du säkert
Den som läser på den sajt jag länkade till, hittar bland annat följande information:

Konceptet är inte nytt - Optimus hade en "mini-ugn" i samma design, fast något mindre, på 70-90-talen.

Är därför tveksam till två saker:

1) Kan tillbehör till Omnia passar i Optimus, då en sistnämnda är mindre?

2) Går det över huvud taget att få tag i en Optimus-ugn, då denna inte tillverkats under de senaste 20 - 30 åren?

Påll
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Den som läser på den sajt jag länkade till, hittar bland annat följande information:

Konceptet är inte nytt - Optimus hade en "mini-ugn" i samma design, fast något mindre, på 70-90-talen.

Är därför tveksam till två saker:

1) Kan tillbehör till Omnia passar i Optimus, då en sistnämnda är mindre?

2) Går det över huvud taget att få tag i en Optimus-ugn, då denna inte tillverkats under de senaste 20 - 30 åren?

Påll
Finns en på Tradera, Google ;)

 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sorry omnia ugnens silikonform är ganska mkt större i omkretsen än optimusformen är. Även högre men det hade gått att klippa
 
Toppen