• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

omlack av front till knaus sunliner 604

Status
Stängd för vidare inlägg.

nybbe

HBK Medlem
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
11785
Medlemskap
2025
Hej har tänkt att lacka om fronten på min knaus sunliner, den ser ut som en fjällko "flammig o grann". Lite tipps o ideer motages tacksam. Min tanke är att att använda biltemas alkyd primer o alkyd färg som skall funka på glasfiber, har slipat ner till en härligt matt yta, har tvättat rent med thinner för alkyd färg samma som jag tänkt späda färgen med, jag har tänkt att använda varmlufts spruta till både primer o färg :)
mvh nybbe

F

F.d. 50084

Guest
Sv: omlack av front till knaus sunliner 604

Har du hunnit lacka ännu

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej,jag tycker nog att du borde köpa eller skicka efter "riktig" tvåkomponents billack i stället. Funkar bättre på alla sätt med sprutning, yta, torkning och hållbarhet m.m.
En del Mekonomenbutiker blandar och och säljer billacker. Annars så finns det firmor som säljer på internet här i Sverige till skapliga priser.

M.v.h. JANKRO.

Ps. såg först nu datumet på ditt inlägg, så du har troligen redan hunnit lackat.

Senast ändrad:

nybbe

HBK Medlem
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
11785
Medlemskap
2025

jag har lackat fronten nu,i mitt tycke blev det bra, några små missar:( vid underarbetet blev det men det kan jag leva med , nu får tiden utvisa vad hållbart det är:)

I

Iveco 35

Guest

Jag behövde lacka om fronten på vår fiat men jag bestämde mig för att foliera den i stället, mycket nöjd med resultatet.
Olle.

I

Iveco 35

Guest

Jag gjorde det själv, inte alls så svårt,, bara vara noga att tvätta rent innan.Jag använde silikoninferner.
Olle.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen