• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ombyggd Buss, Volvo B58 1977

F

F.d. 4774

Guest
Hej!

Jag och mina kamrater är alldeles pinfärska på det här när det gäller husbilar.
Det är nämligen så att vi köpt en Volvo B58 - 60 från 1977 vi tänkt inreda
som turnébuss inför vår kommande europa turné.

Jag har C-kort men har tänkt registrera bussen som nu är avställd og bussreggad som personbil..har hört att det är billigare med vägtullar, försäkring e,c,t.

är det någon som har koll på vad för krav man måste uppfylla i inredningen för att bilprovningen ska godkänna den som personbil? testade att skicka ett mail till dem men fick inget svar.

Tacksam för all info vi kan få!

Mvh/Kongo, Gitarr
Helvetets Port
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Ombyggd Buss, Volvo B58 1977

Det absolut säkraste är att du kontaktar den bilprovning där du kommer att göra registrerigsbesiktningen och talar med den eller de som jobbar med just sådant.
Du kommer att tjäna många timmar och kronor om du gör så.
Dels vet dessa killar vad som gäller och så får du reda på deras egna synpunkter.
/Nisse
 

krisla

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
4224
Medlemskap
2024
Sv: Ombyggd Buss, Volvo B58 1977

Hej!

Jag och mina kamrater är alldeles pinfärska på det här när det gäller husbilar.
Det är nämligen så att vi köpt en Volvo B58 - 60 från 1977 vi tänkt inreda
som turnébuss inför vår kommande europa turné.

Jag har C-kort men har tänkt registrera bussen som nu är avställd og bussreggad som personbil..har hört att det är billigare med vägtullar, försäkring e,c,t.

är det någon som har koll på vad för krav man måste uppfylla i inredningen för att bilprovningen ska godkänna den som personbil? testade att skicka ett mail till dem men fick inget svar.

Tacksam för all info vi kan få!

Mvh/Kongo, Gitarr
Helvetets Port

Hejsan!
Bäst är att åka till en bilprovning och snacka, det finn en ny typ av registrering som heter personbil klass II (Pb II). Där gäller helt andra regler än om bilen är i C o D klass.
häls Krisla
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: Ombyggd Buss, Volvo B58 1977

Hej!

Jag och mina kamrater är alldeles pinfärska på det här när det gäller husbilar.
Det är nämligen så att vi köpt en Volvo B58 - 60 från 1977 vi tänkt inreda
som turnébuss inför vår kommande europa turné.

Jag har C-kort men har tänkt registrera bussen som nu är avställd og bussreggad som personbil..har hört att det är billigare med vägtullar, försäkring e,c,t.

är det någon som har koll på vad för krav man måste uppfylla i inredningen för att bilprovningen ska godkänna den som personbil? testade att skicka ett mail till dem men fick inget svar.

Tacksam för all info vi kan få!

Mvh/Kongo, Gitarr
Helvetets Port

Hej.
Kolla även med Husbussvännerna
Husbussens Vänner
Stephan
 
Toppen