• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Om Sygic slutar prata med dig - Tips på lösning på "Kinastereo"

T68

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Jag brukar inte ha röstinstruktionerna i Sygic på, men på sista svängen slog jag på funktionen. Bara för att mötas av kompakt tystnad från appen. Varningsplingen funkade normalt. Märkte också att inga språk fanns valbara i Sygics inställningar,

För att göra en lång historia kort: tydligen behöver Sygic en text-to-speech app för att funka och den saknades. Installerade
"Speech Services by Google (Rösttjänster från Google" från play store och valde denna som text-till-tal-motor i tillgänglighetsinställningarna för Android och vips var den bestämda sygic-kvinnans röst tillbaks!

Funderar lite på vad som kan ha hänt. Röstinstruktionerna i Sygic har fungerat bra tidigare.
Men jag misstänker att en systemuppdatering som jag gjorde i våras medförde att text-to-speech funktionen/kopplingen i Androidinställningarna försvann då.

Hursomhelst, delar med mig av erfarenheten som kanske kan vara någon annan till hjälp, om GPS:en slutar prata och man har en Android-stereo.


Den här appen behövde alltså vara installerad:
1629114124568.png

Och sedan vald/aktiverad i Androids inställningar under "Tillgänglighet"

1629114197212.png
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.080
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag brukar inte ha röstinstruktionerna i Sygic på, men på sista svängen slog jag på funktionen. Bara för att mötas med kompakt tystnad från appen. Varningsplingen funkade normalt. Märkte också att inga språk fanns valbara i Sygics inställningar,

För att göra en lång historia kort: tydligen behöver Sygic en text-to-speech app för att funka och den saknades. Installerade
"Speech Services by Google (Rösttjänster från Google" från play store och valde denna som text-till-tal-motor i tillgänglighetsinställningarna för Android och vips var den bestämda sygic-kvinnans röst tillbaks!

Funderar lite på vad som kan ha hänt. Röstinstruktionerna i Sygic har fungerat bra tidigare.
Men jag misstänker att en systemuppdatering som jag gjorde i våras medförde att text-to-speech funktionen/kopplingen i Androidinställningarna försvann då.

Hursomhelst, delar med mig av erfarenheten som kanske kan vara någon annan till hjälp, om GPS:en slutar prata och man har en Android-stereo.


Den här appen behövde alltså vara installerad:
Visa bilaga 214459

Och sedan vald/aktiverad i Androids inställningar under "Tillgänglighet"

Visa bilaga 214460
Har Sygic app för navigering,har också råkat ut för tystnad,prova att hålla inne volymknappen för höjning av ljudet samtidigt som Sygic ger instruktioner.
Även om jag haft max volym innan så fungerar volymhöjning endast vid samtidig instruktion från appen.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Har Sygic app för navigering,har också råkat ut för tystnad,prova att hålla inne volymknappen för höjning av ljudet samtidigt som Sygic ger instruktioner.
Även om jag haft max volym innan så fungerar volymhöjning endast vid samtidig instruktion från appen.
Tack för tipset! Har dock inga problem med volymen nu när jag väl fått rösten att funka igen. Men ska komma ihåg detta om det blir problem :)
 
Toppen