• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Om ni fick välja en sak?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hej,
Vi håller som bäst på att inreda vår husbil med allt vad man kan tänkas behöva.
Men det så så roligt att se vad alla andra prioriterar

Så om ni fick välja en sak ni inte vill vara utan i er husbil, vad som helst (om man då bortser från allt man måste ha för att husbilen skall kunna fungera) vad skulle det vara?

Är det något praktiskt, bekvämt, något som bara sätter guldkant?
160Ah litiumbatteri då vi fricampar med fiske och bärplockning.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Solceller med utrustning, gasol och annat räknar som fast utrustning i i HB:n men skulle jag välja något särskilt så får det nog bli GPS:en. Jag har kört hundratusentals mil över hela landet och behöver varken GPS eller papperskartor för att hitta men jag har alltid varit väldigt fascinerad av de här apparaterna och följt utvecklingen av dem ända sedan 70-talet och de bidrar med värdefull trafikinformation samt underlättar om man ska finna ett specifkt mål på en annan ort.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
:mcride: Det är inte lätt att välja bara en sak när man har en lastvikt över 1400 kg.
Det blir många måste ha grejor på resorna._20230328_122959.JPG
Här en avlastning av garage och mellangolv, cyklar och reserv inför en besiktning för att lätta på axeltrycket inför bromsprovet.
Ibland finns det en 125a scooter också i lasten.

Krister.
 

Stefan Nordberg

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
30824
Medlemskap
2024
Hej,
Vi håller som bäst på att inreda vår husbil med allt vad man kan tänkas behöva.
Men det så så roligt att se vad alla andra prioriterar

Så om ni fick välja en sak ni inte vill vara utan i er husbil, vad som helst (om man då bortser från allt man måste ha för att husbilen skall kunna fungera) vad skulle det vara?

Är det något praktiskt, bekvämt, något som bara sätter guldkant?
1) Mobil bredbands-router, rejäl storlek laddad med mycket datakapacitet. I Sverige obegränsad surf och Min. 100 GB/mån inom Europa. Guld värt !!
OBS! i tex Portugal/Spanien kan du vid behov av mycket TV, köpa till ett laddat data-kort för låg kostnad.
2) iPad/Android- platta, med mobil-kort, för användning på instrument-brädan under all tid för att navigera och hitta det-du-söker, ex.vis ställplatser, campingar, bränsle eller gasol-mackar som fyller det Du har.
Lycka till !!
 

Christer61

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
Vår lätta MC. En Yamaha Nmax 125. Med den kan man göra utflykter i princip hur långt som helst. Längsta trippen hittills var i somras. Då blev det 20 mil t o r.:cool::)
 

Fru Friberg

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
35368
Medlemskap
2024
Nu har vi varit ute några gånger och det är kanske för tidigt att svara. Men just nu är jag grymt nöjd med vår Hinzaväskor, en stor och en liten. Man kan ha dem till allt
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.391
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
En jäkligt svår fråga.
Visst finns det saker som man tycker man har svårt att klara sig utan som t.ex. paddan för film och spel men å andra sidan hade man inget sådant med förr och jag kan inte komma ihåg att jag led så mycket då.

Men har gjort allt från vandring och sova under bar himmel nedgrävd i snö, via tält och husvagn till husbil så blir man ju bara bekvämare (eller äldre och stelare) så det jag uppskattar mest nu är en väldigt skön säng med Tempur madrass.
Den skulle jag sakna om den inte var med...
 
Toppen