BulleKorven
HBK Intresserad
- Kommun
- Stockholm
Hej, jag är nybliven ägare till en Knaus Sport Travell 500, 2003. Importerad från Tyskland. Det är min första husbil någonsin. När jag väl kom hem med den tänkte jag "plugga" handbok i en dag eller två. Insåg att den handbok som fanns avsåg själva Bilen (på tyska) inte Huset.
Jag trodde att om man köpte en specifik husbilsmodell då får man också med någonslags beskrivning av el/ bodelsbatteri/kopplingsschema, vattentankar, toa, manöverpanel, gasol, hur man bäddar dinetten etc åtminstone om man köper en ny. Är det så? Fanns det en sådan i begynnelsen och nu är den ev försvunnen? Går det att ladda ner/beställa från Knaus på åtminstone Engelska?
Förstår att jag gjort bort mig och behöver verkligen råd och dåd.
Allt gott, Annika
Jag trodde att om man köpte en specifik husbilsmodell då får man också med någonslags beskrivning av el/ bodelsbatteri/kopplingsschema, vattentankar, toa, manöverpanel, gasol, hur man bäddar dinetten etc åtminstone om man köper en ny. Är det så? Fanns det en sådan i begynnelsen och nu är den ev försvunnen? Går det att ladda ner/beställa från Knaus på åtminstone Engelska?
Förstår att jag gjort bort mig och behöver verkligen råd och dåd.
Allt gott, Annika