• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Om Anders braskar...........

H

hianders

Guest
så ska ju julen slaska. Undrar hur det blir i år då vi i södra Dalarna igår på Anders dagen hade plus/minus några grader. Runt nollan.
Blir det varkeneller väder till jul?

Man har ju sagt att det ska bli kallt i vinter men det kommer nog 2017.

Rönnbär har det ju varit mycket av i år och åtm sa man förr att det skulle bli en snörik vinter. Jag har också nyligen hört tvärtom att rönnbärsträden orkar inte bära både bär och snö = snöfattigt.

Inger
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Om Anders braskar...........

Det kommer att bli en vit jul. Hos oss i Sälen är inte rönnbären kvar på träden, fåglarna har ätit upp dom så nog blir det snö.
Hav tröst.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Om Anders braskar...........

Här uppe hos oss har det varit grönt i huvudsak. Vi fick nå´n centimeter snö härom dagen men allt blev bara till is och snorhalka då det ösregnade hela tisdagen. Men igår kväll fick vi återigen ett par centimeter nysnö, så nu är det vitt igen. :)
Läste precis om att klimatforskare vid Umeå universitet visar på att klimatförändringarna i norra Sverige är mer omfattande än förväntat. På vissa platser har, enligt dem, snöperioden förkortats med över två månader mellan åren 1978 - 2008. Likaså visar det sig att långa köldperioder idag är betydligt mer ovanliga än tidigare.
Märker det själv då vi går och huttrar när det är - 4 grader som i dag. I "normalfallet" har ju -4 uppfattats som rena rama blidvädret här uppe i norr.
//Kjell
 
Toppen