• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Olympus-590UZ

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Hej! Det verkar vara många fotokunniga här,så jag undrar någon som har provat denna kamera,är det något för en nästan nybörjare?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Olympus-590UZ

Jag har föregångaren 550 UZ med 18 gånger zoom som är en förträfflig kamera. Trots zoomomfånget tecknar den skarpt och tack vare bildstabilisatorerna kan man handhålla den (utan stativ) även vid längsta zoomen. Jag har även dyrare kameror men denna är min absoluta favorit.

Foton från mina reseberättelser, tex Moselresan, är tagna med kameran.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Olympus-590UZ

Jag fotar oxå med en 550 uz och kan bara bekräffta att det är en suverän kamera som tecknar skarpt trots zoomomfånget, dessutom testade jag den i -27 graders kyla i Finland och den fungerade perfekt vilket många av mina tidigare systemkameror inte gjorde i samma situation!

//Pilot
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Olympus-590UZ

Hej

Det här kanske kunde vara precis det jag söker.

Jag har länge funderat på att köpa mig en mer avancerad kamera och har sneglat lite på Canons EOS-modeller (som dottern har).
Vad är dom viktigaste skillnaderna mellan denna kamera och t.ex. Canon EOS 1000?

Jag får nog räknas som nybörjare när det gäller fotografering, och jag gillar att ta naturbilder, mest av allt.

MVH
Karianne
 
Toppen