• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oljetryckslampa FIAT

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025
Jag behöver hjälp med att släcka oljelampan som lyser efter oljebytet. Om jag inte minns fel så är den kopplad till att man skall göra servicen. Nånstans finns en "tråd" någon hat startat som talar om hur man gör för att "släcka" lampan. Jag kan bara inte hitta den.Kan någon vänlig själ förbarma sig över mig och lotsa mig rätt så jag kan läsa om det.
Med bästa husbilshälsningar
Delteff ;)

PS. Glömde att säga att det gäller 3.0 L -10 modell

Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Oljetryckslampa FIAT

Utan att egentligen veta något om just din motor så brukar nog alla oljetryckslampor vara direktkopplade till en givare. Men som tur är är det inte ovanligt att det blir fel på själva givaren, men att det händer på en nästan ny motor är nog rätt ovanligt.

Det enklaste är nog att kolla om kontakten på oljetryckgivaren verkligen sitter på eller ev. byta mot en ny.

Men är man osäker på om motorn får olja under tryck eller ej skall man absolut inte "testa" mer än nödvändigt.
Bäst är att koppla in en manometer istället för oljetrycksmätaren då får man ett direkt svar utan "gissningar".

(Det brukar ta lite längre tid än vanligt för lampan att slockna just efter bytet.)

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Hej!!
Testa att lossa ena batterikabeln en liten stund.Är det nåt elektriskt fel kan det hjälpa,om felet återkommer är det nog bara att köra till verkstad.

sacce

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Såg nu att det gäller en 2010 års modell:confused:. Har du redan kört så många mil att den kallar på service?? Om ja, bör du åka till aukt verkstad för att få ev recalls åtgärdade.

Hur ser lampan som lyser ut?

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025

Tack för all hjälp. Men det ser ut som att verksatdsbesök väntar.
Mbh
Delteff :confused:

Toppen