• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oljesprutning

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025
Hej alla.
Någon som vet om det finns någon som oljesprutar bilar innunder i Varbergstrakten?
MVH KEJO

Leammi

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2025
Sv: Oljesprutning

Hej, Sjöbergs Bilverkstad i Vare har oljesprutat i många år, frågan är om de kan lyfta din tunga bil, höjden inga problem för de gör det utomhus.

F

F.d. 12430

Guest

Spruta inte med begagnad motorolja den innehållet alla tänkbara sura ämnen.

F

F.d. 12430

Guest

Ny olja har inte någon avsiktligt tillsatt antirost komponent.:msn_weird:

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Här i Huddikstrakten finns det en som oljesprutar, i alla fall personbilar ,använder kedjeolja ," typ till motorsågar " ???

S

Stråken

Guest

Motormännen gjorde en test för ett antal år sedan av rostskydd av bilar. Dom komm fram till att spruta med olja var förkastligt därför att olja flyter på vatten, vilket betyder att vattnet kryper under oljan. Vanligt rostskyddsmeel kryper under vatten och fukt.

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Jag kommer att pröva med linolja och se till att bilen är torr innan jag sprutar in oljan. Det skall vara kallpressad olja, för den har mindre molekyler och tränger in bättre i fogarna. Köper vanlig linolja av livsmedelskvalite´utan några tillsatser och hoppas att den är miljövänligare än spillolja.

Toppen