• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oljebyte

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Ni som byter olja och filter på husbilen.var köper ni olja och filter och vilken typ av olja använder ni,har läst någon stans att Biltema har filter.Det gäller en Fiat Ducato 3.0

Berra

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Oljebyte

hej ! du kan gå in på mekonomens hemsida ell bds ell midlands ell något annat oljebolag
tror även preem har sin hemsida ! slå in ditt regnr och du får uppgifter på vilka oljor o övriga vätskor di bil behöver ! själv köper jag filter på mekonomen olja hos araberna ! lycka till:mh4:

F

F.d. 24784

Guest

Prova med bilnumret på BILTEMAS hemsida: Bil - MC - Biltema
Så kommer det upp saker som finns till den bilen.
Numera har dom exvis luftfitler och oljefilter till min bil.
Men var noga med att kontrollera att delarna verkligen passar, och att rätt pryl ligger i kartongen.

Ang kvaliteten så diskuteras det livligt. men med största sannolikhet är det få tillverkare, och de gör dessa delar till olika fabrikat, dvs det är säkert samma delar som kan kosta 5 ggr så mycket.

de
Roy

mtjok

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
1002
Medlemskap
2025

Hej Motorn är en Iveco 3,0, jag använder Iveco filter Nr 2995655
när jag köpte min ny 07 var ett sådant monterat, oljan skall skall vara helsyntetisk.

Per-Åke

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2025

Du behöver inte vara rädd för att använda Biltemas oljor. Viktigt är att hålla bytesintervallen, och kör du inte hela som ofta är 3000 mil så rekomenderar jag byte till frisk olja och filter på hösten innan du ställer av den.

Det viktiga är att läsa vad det är för specifikation på oljan och jämföra med de krav som står i instrboken. Högre är inga problem men aldrig understiga dem.

Jag har själv kört på Biltemas oljor sen slutet på 80-talet, likaså deras filter och aldrig haft problem, inte ens när jag dragit 1300 kg tung husvagn över Alperna i nästan +40 gr. Det hade varit så varmt i motorrummat att plåten mot kupén i närheten av avgasröret hade skiftat färg, men inga problem med oljetryck.

Per-Åke

Toppen