• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oljebyte i växellåda

F

F.d. 55287

Guest
Är det det någon som vet vart ifyllnings- och avtappnings-pluggar i växellådan sitter på en Fiat ducato 2,3 130 multijet -08?

Kaj
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Oljebyte i växellåda

Hej.

Var ute och kikade på våran 3,0 -08 men såg bara avtappningspluggen. Skall dock göra ett extra oljebyte på motorn nu vid 1000 mil och om inte det är för bråttom kan jag kolla lite närmre när jag är under bilen (inom 1-2 veckor).

Jag är lite sugen på att få veta varför du skall byta olja i lådan? Problem?

MVH//Peter.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Oljebyte i växellåda

Antar att man tar ut drevet/givaren för hastighetsmätaren och fyller där tills det är i nivå med botten på hålet. Så var det i alla fall förr på Fiat vxl, är även så på tex Hyundai idag.
 
F

F.d. 55287

Guest
Sv: Oljebyte i växellåda

Hej Peter?
Har kört 1400 mil i år och vill byta för det blir alltid utfällningar från motor och växellåda efter inkörning där av bytet, kommer att byta var annant år i växelåda, i motor var tusende mil händanefter.
Hälsningar
Kaj
 
Toppen