• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Off Topic från "Köra 30 moped i andra länder?"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Vad har det med moped att göra?????
Jag skriver "Med samma resonemang...". Jag tror inte att A-traktor får köra i annat land än Sverige. Därmed tror jag inte heller att gammal 30-moped får köras i annat land. Och därför tycker jag att det har med frågan i tråden att göra.

Du har ofta mycket synpunkter när det kommer svar som inte exakta svar på frågan enligt dig. Tycker du att ditt inlägg hade mycket med grundfrågan att göra?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Jag skriver "Med samma resonemang...". Jag tror inte att A-traktor får köra i annat land än Sverige. Därmed tror jag inte heller att gammal 30-moped får köras i annat land. Och därför tycker jag att det har med frågan i tråden att göra.

Du har ofta mycket synpunkter när det kommer svar som inte exakta svar på frågan enligt dig. Tycker du att ditt inlägg hade mycket med grundfrågan att göra?
Jag tror skriver du ofta är det inte bättre att veta?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Jo, det är bättre att veta. Men det är också intressant att diskutera genom att föra fram synpunkter och frågeställningar.

Tycker du att ditt inlägg hade mycket med grundfrågan att göra?
Ursäkta mig men tycker du att ditt inlägg hade med grundfrågan att göra.
Att ta med en moped utomlands är ju grundfrågan eller har jag fattat helt fel. Vem skulle ta med sig en A-traktor utomlands med en husbil?
Det är väl vad man kan ta med sig med husbilen utomlands, eller??
Att ta med och använda en 30 moppe i EU är det inga problem med. Bara att följa dom regler som finns.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Ursäkta mig men tycker du att ditt inlägg hade med grundfrågan att göra.
Att ta med en moped utomlands är ju grundfrågan eller har jag fattat helt fel. Vem skulle ta med sig en A-traktor utomlands med en husbil?
Det är väl vad man kan ta med sig med husbilen utomlands, eller??
Att ta med och använda en 30 moppe i EU är det inga problem med. Bara att följa dom regler som finns.
Ja, jag tycker att mitt inlägg hade med grundfrågan att göra just eftersom jag skrev "Med samma resonemang...". Det har jag redan förklarat.

Tycker du att ditt förstainlägg hade med grundfrågan att göra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen