• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oförklarlig signal

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2027
När vi kommer in i vår NB Arto ljuder ibland en signal ett antal gånger som vi inte lyckats komma på vad den betyder. Den verkar komma från någonstans i närheten av förarstolen. Det händer när det är kallt ute oavsett om bilen är uppvärmd eller ej. Hoppas någon kan hjälpa oss att lösa mysteriet.
.

Sv: Oförklarlig signal

Det är möjligt men jag tror inte det är en temperaturvarning. Vi har ju den vanliga Fiat-signalen när det börjar bli risk för halka. Denna signal låter redan så fort man öppnar dörren och går in, alltså innan man ens startat motorn.

I vår Arto av 2009 års modell fanns en varningssignal för dålig laddning
av bodelsbatterierna.

Jag hade en CI där fanns en varningssignal som hade sitt ursprung att varna för att "garagedörren" ej var riktigt stängd.

Tillbaka
Toppen