• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

I

Inger & Taeke NL

Guest
Hej ni alla HBK:are,

Ja nu har vi hämtat husbilen hos bonden som den står hos mellan 1 november-1 april, pga mitt jobb. Kanonplats där vi kan hämta ut bilen när vi vill.

Det var bara att dra på sig städkläder och gummihandskar och sätta igång med rengöringen.

Taeke tyckte det var onödigt att städa bilen från golv till tak, tvätta allt som skulle tillbaka in i bilen. Hade han sett de hinkar svart smuttsvatten jag bar in och tömde hade han nog ändrat mening.
Eller är det bara vi som drar in så mycket sk....t i bilen under sommaren? Vi har ingen luftkonditionering utan kör ofta med fönstren öppna när det är varmt.

Bädda alkoven med rena lakan är ett äventyr som jag fortfarande klarar av med ett nödrop. Tackolov att man är så vig....som ett kassaskåp. ;)
Det fordrar lite böj- och sträckövningar för att få allt på plats.

Idag har vi varit på De Vrijbuiter i Roden, ligger mellan Groningen och Drachten avslag Roden längs A7. Det är ett fritidsvaruhus med mycket fritidskläder, vandringskor men även bra att ha grejer för husbilsägare. Vi hittar alltid saker där som vi inte visste att vi behövde.

Nästa helg ska vi ta premiärturen för året. Vi åker nog till Drente, som vi tycker är lugnt, mysigt och vackert.

Hälsningar från Friesland!!

 

Bilagor

  • 12 april 2011 010.JPG
    12 april 2011 010.JPG
    2,5 MB · Visningar: 12
  • 12 april 2011 013.JPG
    12 april 2011 013.JPG
    2,5 MB · Visningar: 6

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Nu blev jag avis...vill också putsa och feja i husbilen.
Men när jag tänker efter kanske det är en bra ide att hämta ut den innan jag bär ut städattiraljerna... Skurvattnet hinner ju kallna annars...:wideeyed:

/Carola
 

Andiamo

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4180
Medlemskap
2024
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Vi tog ut vår husbil för två veckor sedan så mycket fejandes behövdes inte för vi köpte ny under senhösten och den fick gå till vintervila nästan på en gång. Nu har vi i alla fall gjort första turen och provat alla nya saker som fungerar perfekt. Håller som bäst på att bo in oss och kompletera med lite smågrejer som extra krokar, halkskydd i skåpen osv.
Följer er fina hemsida och era resor, vi får vänta ännu några veckor innan vi har möjlighet till någon längre resa. Denna sommar kommer det att bli en "tour de france". Gun-Britt
 
F

F.d. 8126

Guest
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Hej! Vår bil, inköpt juni 10, har varit igång av och till hela vintern. Litet städning har det ju blivit. Vad jag/vi märkte hur mycket mer svårstädad bilen är jämfört med husvagnen. Golvet alltså. Är många vinklar och vrår och en i och för sig bra matta, tror jag, men som är ganska svår att ta ut för att ordentligt komma åt att göra rent golvet.:music-icon::)
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Hej !
Tänkte jag skulle skriva några rader här på damernas. I dag är det sista arbetsdagen för den här veckan ,skönt. Imorgon åker vi till Borghamn för att hämta det vridbara underedet till passagerar stolen i husbilen. Jag sökte ju ett här på forumet och hade sådan tur att en klubbmedlem ringde och erbjöd oss ett. Dessutom bor han ju bara några km utanför Vadstena, toppen. Så i helgen ska vi prova om det passar. Sen blir det HB-städning här också. Tänk att det kan vara så mycket roligare att putsa och feja i HB än i huset. På tisdag ska den besiktigas håller tummarna att det ska gå utan problem. För sen blir det till att lasta den och hänga på cyklarna. Vi åker sen iväg med ett par goda vänner först blir det till Ullared sen firar vi Påsken i och omkring Falkenberg (min hemstad). Det ska bli härligt att få åka ut igen.
Nu vill jag önska er alla EN RIKTIGT TREVLIG PÅSK var ni än befinner er.
GLAD PÅSK Gunilla :bye::bye::msn_sun::msn_sun:
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Hej

Jag blir lite förundrad när jag läser alla inlägg.

Vi städar husbilen innan vi ställer in den på vinterförvaring. Så är den ren och fräsch när vi tar ut den, bara att fylla på mat och köra iväg :) Utsidan brukar vi också ta efter att sommaren lider mot sitt slut och efter behov.

/L
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Hej

Jag blir lite förundrad när jag läser alla inlägg.

Vi städar husbilen innan vi ställer in den på vinterförvaring. Så är den ren och fräsch när vi tar ut den, bara att fylla på mat och köra iväg :) Utsidan brukar vi också ta efter att sommaren lider mot sitt slut och efter behov.

/L
Hej på er.
Jo vi städar också husbilen ordentligt både ute och inne när och om vi ställer in den för vintern. Men när den står i en maskinhall på en av döttrarnas gård så dammar det en hel del där. Så en lättare städning inne och avspolning utvändigt är den ju i behov av.
Gunilla
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Självklart gör vi det, men efter en vinter instängd i en nedlagd fabrikslokal vi jag ändå städa ur och fräscha upp den...inte märkvärdigare än så.:yes:
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

nu tjejer har jag kommit till vändpunkten nu måste jag köra husbil om vi ska komma ut.Mannen min blev sjuk får ej köra på hela sommaren så nu kör vi till träffar som vi anmält oss till ha det skönt i sommar:mcride::music-icon:
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Det kommer säkert att gå galant....Tjejer kan bara de får!!!!:yes:
Siv.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Jag kommer också att få börja köra husbilen inom kort då maken ska genomgå en mycket svår ryggoperation och ej kan köra på ett bra tag. Men jag oroar mej inte för jag vet att det kommer att gå lätt som en plätt bara jag tar det lugnt och använder vanligt bonnförnuft. Ser faktiskt fram emot att få ratta husbilen även om jag önskade att orsaken var en annan. Ha det gott där ute på vägarna och kanske vi ses nån gång under sommaren.
MVH Gunilla
 

Inger o Tommy

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2024
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Hej.

Vi brukar nästan alltid turas om att köra om det inte är kartläsning. Då får Tommy köra.
Tycker det är rättvist. Han behöver vila sig lite han med.:yes:
Inger
 
F

F.d. 1275

Guest
Sv: OBS!! Det skrivs på Damernas!!!!!!!!

Pigan tar insidan och drängen utsidan, svårare än så är det inte :)
 
Toppen