• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Objektiv byte.

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.378
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Har under hela mitt fotoliv nästan enbart jobbat med macro objektiv Ett sigma 28-70 och ett canon 60mm EF-S. Som mest har jag ett Sigma 70-300 men tycker inte det räcker till för o ta upp det gamla ornitologiska intresset man hade tidigare. Sista åren har det varit fisk som varit i fokus men nu när det blir mer o mer husbil så är det ju inte så lätt o ta med sig akvarierna. :wideeyed:
Så nu lockar fågelfotografering igen. Så på torsdag blir det en tur för o kika på ett Canon 300mm f/4 L IS USM objektiv Extender 1,4 har jag redan.
Objektivet är begagnat ca 1,5 år finns det något o tänka på mer ev slirande autofokus??
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.923
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Objektiv byte.

Hoppa ner i akvariet i stället
Fisksoppa.jpg
Bilden tagen på Mlediverna 2008, utan husbil.
Men det finns många dykplatser där man kan komma åt med husbil i Sverige och Norge.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.271
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Objektiv byte.

Kontrollera att bländaren inte fått olja på lamellerna. Dra ner bländaren med en penna eller dylikt och släpp. Då skall bländaren snäppa upp till full öppning snabbt som ögat, utan det minsta seghet.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Objektiv byte.

Tror inte det finns nåt reglage man kan komma åt utifrån för att påverka bländaren på Canon EF?
 
Toppen