• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyvaxad bil

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025
Sv: Nyvaxad bil

Brukar väl ligga på 900 -- 1400 kronor per meter husbil - iallafall gjorde det det ifjol när jag undersökte i Umeå.
Som "trogen kund" brukar man ev få det lite billigare.
Återkommer med bilder å pris för min behandling av hela husbilen. :)

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Det kan vara att man anser sig ha råd och inte vill ägna tiden åt att städa. Man kan ha någon sjukdom/ handikapp som gör att man inte kan. Man kan ha ramlat ner från trappstegen när den gick sönder. Finns hur många anledningar som helst
Ha det

F

F.d. 2591

Guest
Sv till Gun o Ronny

Hej !

Ja det förändrar ju saken defenetivt, beklagar då det som hänt i bilolyckan. Men det var enligt mig oförskämt dyrt, hoppas det håller länge, o kör försiktigt o krya på dig från sviterna.

Stig.B.

F

F.d. 2591

Guest
Sv till Husbilar

Ja det tycker jag faktiskt att det är, i synnerhet när jag kan göra det själv, och gör det ett par gånger per år, många tusenlappar jag kan lägga på t.e.x diesel.

Stig.B.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Man kan också vända på det och säga att Gun o Ronny investerat 4000kr i tid till att vara ute med husbilen.

När jag var yngre gjorde jag alla renoveringar på huset + underhåll på fordon själv. Numera lejer jag bort så mycket som möjligt för att få tid över till det jag tycker är roligt.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Sen när, är det "mer eller mindre konstigt" att betala för utförda tjänster och dessutom behöva förklara sig, oavsett orsak - det "drabbar" ju ingen annan än den som får tjänsten utförd och betalar (positivt för samhället)?

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2026
Sv: Sv till Husbilar

Ja det tycker jag faktiskt att det är, i synnerhet när jag kan göra det själv, och gör det ett par gånger per år, många tusenlappar jag kan lägga på t.e.x diesel.

Stig.B.

En skillnad kan vara att med en proffsbehandling behöver Du inte göra det ett par gånger om året,sen är det väl så att man inte tar de sista slantarna till detta utan att det finns till diesel också:D

Ha de

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Dissekera inte sönder det här nu utan gläd er med Gun&Ronny! De blev ju väldigt nöjda och glada över att få bilen fin, så nöjda och glada att de ville skriva om det här och uppenbarligen tyckte de att det var värt pengarna!

Grattis Gun&Ronny!

Jappe

Senast ändrad:

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2025

Jättefin bil och det känns alltid roligt med nyvaxad bil. Bra pris dessutom!
Det jag tycker är märkligt att det finns så mycket åsikter om vad andra lägger sina pengar på och om det är värt det? Jag menar de enda som verkligen kan och har rätt att tycka något om valuta för pengarna är de själva som gjort köpet! Övriga kan bara tycka utifrån sina egna omständigheter och perspektiv och det handlar ju inte denna tråden om...
Håller med Jappe att vi bör glädjas med dem som är glada.
Utbyte av tjänster håller Sveriges ekonomi igång.

Claes

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

266:-/tim är så nära svartjobbstimpenning man kan komma.

Kalaspris !:)
Håller helt med dig wolw66, som jämförelse tar ex städföretaget "XtraPro i Vallda Kungsbacka" ut 400:-/tim = välkomna till verkligheten!

Jag skulle liksom Gun&Ronny vara glad över en skinande blank husbil men ännu gladare om jag fått vara frisk!
Hoppas att ni trots motigheter med trafikskadan får en fin husbilssommar.

Toppen