• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt underforum - kanske?

F

F.d. 3581

Guest

Hej, alla..​


Återkommen från en tur Kungsbacka - Växjö - Jönköping - Kungsbacka tillsammans med kartläsaren som flåsade mig i örat och som nästan stoppade in nosen i AC-utsläppet, (på lilla bilden) så slog mig tanken;​


Det finns ju fiskevänner i klubben, med en liten egen rubrik, det finns damernas, osv.​

Föreslår att vi instiftar en - djurens avdelning, hundar, katter, osv i husbilen - ja, tom fåglar - eller hur Eva?​


I värmen och flåset från kartläsaren så började behovet av att finna ett svalkande hundbad kännas mer o mer akut under vår tripp.​

Från ställplatslistan har jag observerat att det finns ett vid Ölandsbron, men det skulle bli en omväg som vi inte hann med.​


Eftersom kosan styrdes mot Jönköping och jag mindes att nånstans i en turistbroschyr har​

det utlovats hundbad i Jönköping. Men var ?​

Ett samtal med stadens turistbyrå gav ett svävande svar om att det "lär finnas ett vid en liten sjö vid flygplatsen".​

Efter en timmes letande på alldeles för små skogsvägar gav vi upp och sökte upp en lämplig promenad- och sovplats. Skärpning Jönköpings turistbyrå !!​


I en underavdelning om djur i husbil skulle vi även kunna informera varandra om hundträffar, kattutställningar, hundbad, och mycket annat gemensamt för oss som gärna kör runt med våra skyddslingar i bilen.​


Tex som för ställplatser så kunde vi fylla på efterhand med djurvänliga övernattningar, hundbad, intressanta djuraffärer, etc.​


Mvh​

Dag​

 
Toppen