• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt Forum Hälsoresan

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.410
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Nytt Forum Hälsoresan

Hälsoresan

Vi är några stycken i klubben som vill starta en Hälsoresa, d v s hälsosam mat, motionstips m.m.

Tanken är att i denna tråd diskuterar vi och tipsar varandra om allt från olika metoder kring viktminskning, bra recept, sluta röka/snusa, till att sporra varandra att röra på sig.
Kan vara vad som helst med inriktning på att ”må Bra” och få stöttning av varandra.

Vi tre som redan startat denna Hälsoresa för att sporra varandra att gå ner i vikt,
rapporterar vikt efter vägning varje tisdag, och för in vikt (+ och -) i ett excelark.
Vill ni vara med på denna statistik och peppning så mejlar ni Carina eller hianders (Inger) så peppar vi varandra där också, det är inget som läggs ut på hemsidan. Mejl skickas under profilen.

För att motivera till att röra på sig, kan det underlätta att göra det tillsammans. Det kan vi göra var och en där man bor, men också gemensamma promenader på träffar.
Hur många steg är det till Berlin, Rom, Kapstaden eller jorden runt? Sätt på dig stegräknare så går vi dit.

Vi ser fram mot en härlig Hälsoresa tillsammans

Fru hianders/Inger & Carina
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Nytt Forum Hälsoresan

Vill gärna berätta om hur det gick till när jag sänkte mitt höga blodtryck och mina höga blodfetter. Jag köpte en hund och började med att promenera 1 timma varje morgon. Det var lite trögt i början men vovven ville ut. Nu så har jag inga tabletter för blodtryck och blodfetter och detta p g a mina promenader. Tappade dessutom ca 15 kilo samtidigt vilket inte var fel.

Jag tycker att detta är mycket bra som ni nu har starat upp. Ser fram emot många bra och roliga tips om hur vi ska kunna öka vår livskvalite.

Eva
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Nytt Forum Hälsoresan

Jag vill bara lämna ett litet tips i all anspråkslöshet. Fick ett råd av en dam en gång som brukar tillbringa vintrarna i Florida. Där hade hon varit tvungen att uppsöka en läkare av någon anledning. Han hade gett henne ett gott råd vad gäller kroppens immunförsvar och det var att inta en matsked gurkmeja per dag. Gurkmejan tycks ha en stor positiv inverkan på vårt immunförsvar. Så under ca 10 års tid har jag käkat denna krydda. Jag blandar ut det i ett glas juice varje morgon.Det intressanta är att jag dras med ett herpesvirus och det har under denna tid bara brutit ut 2 ggr.

Mvh Wikström
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Nytt Forum Hälsoresan

Ett litet tips för er som har fått konstaterat artros (förslitningar). Jag har haft väldigt ont i ländryggen en längre tid och inte ens kunnat cykla eftersom jag fick en väldig värk efter cykelturen. Sedan 1,5 - 2 månader tillbaka har jag ätit naturmedicinen Nutrilenk Gold och den tillsammans med promenader varje kväll har hjälpt mig rygg. Jag cyklar också till och från jobbet 3-4 dagar i veckan 1 mil t/r. Själv fick jag tipset av en väninna som har blivit bra i sina knän efter denna naturmedicin. Det tog mig drygt en månad innan jag blev betydligt bättre. Kan vara värt att prova.

Trevlig sommar!

Marie:yes:
 

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Nytt Forum Hälsoresan

Tack Marie för tippset

Jag har fått samma diagnos nyligen.
Allt är värt att pröva..

Hälsningar Gunilla
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nytt Forum Hälsoresan

Nutrilenk Gold inneholder hovedsaklig det ene av to meget like stoffer som virker på leddslitasje (artrose), det andre er Glukosamin som er legemiddel i både Norge og Sverige. Begge stoffene virker på ca. 60% av pasientene i kontrollerte tester. Noe som også hjelper litt ekstra i Nutrilenk Gold er den svake smertedempende virkningen av de andre stoffene i produktet.

Har selv brukt Glukosamin pluss en smertedemper i flere år for min artrose.

Et naturprodukt som jeg har hatt stor glede av i mer enn 20 år er ingefärsrot, som og virker noe dempende på smerter og for meg hindrer migrene. Mange kan og redusere sitt blodtrykk med ingefär - det virker med både frisk rot og tørket som krydder.
 
Toppen