• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyköpt husbil

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Nyköpt husbil

Välkommen i gänget! Jag förstår att du tänker så. Det var likadant för mig, hade knappt varit in i en husbil, än mindre kört, när jag köpte min för några år sedan. Men allt löser sig. Detta forum har varit till stor hjälp för mig, har frågat och fått svar och försökt läsa i dom olika trådarna när jag undrat över något.
Om du tittar under rubriken Träffar och evenemang finns där inlagt en singelträff 9-11 maj. Om man vill ha sällskap med andra bilar är det ett tillfälle att lära känna andra ensamåkare.
 
F

F.d. 52983

Guest
Sv: Nyköpt husbil

Grattis till husbilen. Nu börjar ditt nya liv. Jag själv gick i pension för en vecka sen och ska pröva på det här med att bo i husbil under några år.Jag har sålt min lägenhet, håller på att sälja alla saker och möbler. Ska vara i södra Sverige under sommaren så jag hinner bo in mig. I höst bär det av till Portugal. Vi kanske syns i sommar, har inget direkt mål, det blir dit näsan pekar. Gun och hunden Bamse
 
Senast redigerad av en moderator:

annettehn

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Motala
HBK-Nr
7661
Medlemskap
2024
Sv: Nyköpt husbil

Grattis! Du kommer aldrig att ångra dig,,,, så härligt,, frihet,,, valfrihet,,, o mycket mycket annat.
Tänk sen så många nya bekantskaper du kommer att göra,,,, alla med samma intresse.
Man får så mycket tips om allt möjligt,, från härliga vägar att åka på till smultronställen att övernatta/stanna på.
Välkommen i gänget!
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2024
Sv: Nyköpt husbil

Grattis till nya spännande o trevliga dagar med mycket nya bekantskaper.
 
F

F.d. 1424

Guest
Sv: Nyköpt husbil

strongt tycker jag, köpte själv en hus bil i höstas så nu i helgen blir det första långtur med husbilen + våra 2 hundar, Lycka till
 
P

popisan

Guest
Sv: Nyköpt husbil

:spinny:Jag tycker att du har gjort helt rätt.... vi är helt nya ägare till en husbil och har varit iväg en sväng till Ullared med de äldsta barnen och shoppat lite.. Det var en trevlig resa om än lite trångt men husbilslivet var KUL.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Nyköpt husbil

Jag tror att det är svårt att slå den trygghet det innebär, att som singeltjej köpa en husbil och ha HBK:s samlade kraft, kunskapsbank och hjälpsamma medlemmar att få hjälp och stöd av.

Lycka till alla singlar!
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Nyköpt husbil

Grattis och lycka till!
Detta är ditt bästa köp någonsin!
Janne66
 

Soraro

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
17164
Medlemskap
2024
Sv: Nyköpt husbil

Grattis!
Vi var också och hämtade vår första husbil i helgen, så spännande och så mycket nytt:)
 
F

F.d. 25855

Guest
Sv: Nyköpt husbil

Hej Gun. Låter trevligt. Vilka platser var du på i södra Sverige i sommar och hur har du det nu i sydeuropa i värmen? Kommer du att vara utomlands ända till våren? Är du nöjd med husbilslivet hittills?

Hälsningar Janne
 
Toppen