• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyfunnen knapp på kylskåp

F

F.d. 18073

Guest
Hej Alla.

Hittade i helgen en knapp (strömbrytare) på kylskåpet som jag inte vet vad har för funktion.
Den sitter under manöverlisten ovanför dörren till frysdelen.
Skåpet är ett Elektrolux med separat kyl och frysdel. Ett vanligt skåp som bör sitta i många bilar.
Är det någon som vet vad det är för funktion på denna strömbrytare så är jag väldigt tacksam för svar.
Följde ej någon manual till detta skåp när jag köpte husbilen, Pilote 2002 års modell.

Trevlig husbilssommar.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nyfunnen knapp på kylskåp

Ugglan,

Jag har samma Electrolux kyl - frys separat. Menar du att den knappen finns bakom manöver panelen ? Har ej någon manual så kan tyvärr inte hjälpa till men önskar självklart att veta vad den är till. Hoppas att du någon kan hjälpa till.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Nyfunnen knapp på kylskåp

Vi har också hittat den knappen fast vi har ett Thetford kylskåp.
Har letat i bruksanvisningen men kan inte hitta något om den knappen.
Skulle vara intressant att få veta om det är en kvarleva från tidigare modell eller om den verkligen har några kablar på insidan.
Har funderat på om den kopplar bort termostatfunktionen?
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Nyfunnen knapp på kylskåp

På mitt Dometic skåp så är det för avfrostning av kylgallret på baksidan. Används vid varmare klimat står det i instruktionsboken.

// Pär
 

peterf

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12543
Medlemskap
2024
Sv: Nyfunnen knapp på kylskåp

Hej,

Knapp för avfrostning av ramen runt dörren till frysen, brukar finnas till vänster om funktionsväljaren på panel. Har även en liten lysdiod som lyser när värmen är på.

På undersidan av kontrollpanel, och bara nåbar när dörren till frysen är öppen, finns en liten ratt, med vilken man kan juster ljusstyrkan på lysdioderna på kontrollpanelen.
Kan ju vara störande om man sover så att man ser kylen.

MVH
Peter
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: Nyfunnen knapp på kylskåp

Hej.

Jag sätter en slant på att det är knappen till värmeslingan för att undvika kondens mellan frys och kyl. Ser att er bil är från 2002 och vi hade tidigare samma årsmodell och då satt den knappen där du beskriver. Denna knapp är sedan flyttad till vänster om val av 12V/220V/gas.

Mvh
Janne
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Nyfunnen knapp på kylskåp

Knappen är till för avfrostning av ramen till frysskåpsdörren om den frusit fast , kan hända när du inte haft upp dörren till frysen under en längre tid .
Försöker du då öppna den med mer eller mindre våld är det risk för att gummilisterna följer med .
:yes:Rulla lungt spar bränsle .
 
Toppen