• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

nyckelkodning

F

F.d. 52929

Guest
Hjälp. Har en fiat 2,8 tdi, och min ena nyckel har tappat koden och jag fattar inte den tyska bruksanvisningen om hur man fixar detta. Finns det nån som har en svensk bruksanvisning som kan mejla en kopia på den sidan i boken
Tacksam för all hjälp jag kan få

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: nyckelkodning

är det bara en nyckel som inte fungerar,? annrs kan det vara fel på startspärren ,sitter i anslutn till bränslepumpen ,helinkapslad, går ej att öppna,men då startar inte bilen,

F

F.d. 52929

Guest

det är bara den ena nyckeln som inte funkar och i handboken finns anvisningar om hur man går till väga för att fixa det, men tydligen gör jag inte helt rätt, förmodligen för att min tyska inte är så värst vidare bra.

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025

Hej finns en röda code nyckeln? I såfall sätt in och vrid på tändingen fram o tillbaka och sätt därefter in dom andra nycklarna och gör samma sak med dom,du har max 10 sek
per nyckel!Men se tiill att du har alla nycklar tillhands när du codar dom ,för de nycklar som lämmnar ocodade går ej att coda senare eftersom du byte coden ,till sist så sätt in den röda nyckeln och codningnen är klar.Det här gäller orginal Fiat nycklar om du har en sk pirat nyckel så lyckas det ej, dom är endast clonade från en orginalnyckel code.Det här gäller Code 1 system. Har men den nyare varianten
med Stilett nycklar (Code 2) så fodras det en Fiat tester att coda om nycklarna.
Om det är din bil på avataren så borde du ha en nyare modell med 2,8 JTD (commonrail)
motor med Code 2 årsmodell 2002-2006 .
Lycka till!
Tom

Senast ändrad:
F

F.d. 52908

Guest

Hej
Hade samma problem men det gällde båda nycklarna, så i mitt fall gjorde jag en nödstart, som står beskrivet i handboken. Nyckeln har ju en sändare och mottagaren(en liten antenn) sitter runt rattstången, så i ditt fall kan det ju va sändaren i din ena nyckel som är trasig. Detta kan nog Fiatverkstaden fixa. Annars är en nödstart ganska enkelt.
/ Sören

F

F.d. 5458

Guest

Jag har också en nyckel som inte fungerar, jag har 3st totalt och en av dem är röd antar det är nr 1 code nyckeln va?

Kan man inte bara åka till en Fiat verkstad eller dylikt och få den nyckeln som inte fungerar omkodad bara?

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Åk till en märkesverkstad, det tar några timmar att kåda nya nycklar.
/Vidhem

Toppen