• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nybliven, konfunderad husbilsägare undrar.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Hej det är mycket möjligt att dom är bra men var för ska man behöva åka till firmorna för att åtgärda fel jag har så många som jag känner så när du hämtar din nya husbil så garanterat så kommer du att få något fel då ska du åka till firman minst två gånger på ett fel dom ska undersöka felet sen ska dom beställa hem delar sen får du åka dit på ny tid har man 10 mil enkel så år det inte så roligt du kan glömma att du får någon kompensation för dom milen skulle en personbils firma göra så då hade dom inga kunder kvar jag har haft så mycket erfarenhet och det vore det inte bättre att dom firmor som säljer husbilar göra en riktig leverans genomgång. H/klas
 

Österdahl

HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Lekeberg
HBK-Nr
28875
Medlemskap
2024
Kan inte uttala mig om nybilsköp vad gäller husbilar, då jag aldrig köpt en ny.
Min kommentar gällde bara åsikten att ”alla firmor är likadana”, så har jag inte uppfattat husbilslandet.
Dvs att dom bara är intresserade av att sälja och sedan inte bryr sig.
Med vänlig hälsning, Leif
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tyvärr räcker inte en leveranskontroll av en ny bil,den måste användas ett antal dagar för att kontrollera att allt fungerar och är rätt monterat.
En husbil går inte att jämföra med en personbil,husbilen är ett hopplock av diverse delar från olika leverantörer,sedan ska allt anpassas för att passa just din modell,att det inte blir helt rätt från början är inte ovanligt.
Har haft 3 nya bilar av 2 olika märken,dom 2 första krävde mycket verkstadstid innan allt fungerade, medan den sista inte har krävt någon efterjustering alls.
Det är återförsäljaren som ta ansvaret att allt blir rätt utan snack!
 

Karevan

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
14126
Medlemskap
2027
Min egen erfarenhet av dessa navkapslar är att stålringen på insidan ofta hoppar ur sitt spår vilket i sin tur medför att låsklackarna på insidan inte får rätt spänning mot fälgen.
Själv fick jag se till och sätta dit mina kapslar korrekt efter ett hjulskifte hos en renommerad däckfirma.

Ta gärna en titt på era och försäkra er om att stålringen sitter som den skall.

nav.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen